شهروندان در کاربرد ماسک به منظور جلوگیری از بیماری کرونا سردرگم هستند

شهروندان در کاربرد ماسک به منظور جلوگیری از بیماری کرونا سردرگم هستند

پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان: در ایران بعضی مسائل به صورتی بسیار غیر منتظره به بعضی مسائل دیگر چنان مرتبط می‌شوند که انسان موضوع اصلی را رها می‌کند و می‌چسبد و به درک آن رابطه.

نمونه‌اش ماجرای «ویروس کرونا» و مفید یا بی‌تأثیر بودن و یا کمبود و گرانی و یا احتکار «ماسک» است!

در هر جایی که حرف از ویروس کرونا می‌شود، لحظاتی بعدتر به نحوی از انحاء حتماً چند کلمه‌ای نیز از ماسک خواهید شنید.

و آنقدر موارد متناقضی از ارتباط این دو گفته شده است که در حال حاضر هیچ ایرانی نمی‌تواند به خوبی تحلیل کند که آیا ماسک برای بیماری کرونا مفید است یا مفید نیست.

شهروندان در کاربرد ماسک سردرگم هستند

کمبود ماسک داریم و یا نداریم. ماسک رایگان داده می‌شود یا نمی‌شود. مثلاً:

۱- اگر صحبت راجع به راه‌های جلوگیری از ویروس کرونا باشد، یکی از روش‌های جلوگیری از ویروس بدون تردید، استفاده از ماسک خواهد بود.

و گوینده مطالب خاصی در رابطه با چگونگی به کار بردن ماسک ایراد خواهد کرد تا مخاطب شیرفهم شود که ماسک برای مریض نشدنش الزامی است.

۲- اگر موضوع بحث به کمبود ماسک در داروخانه‌ها و مراکز درمانی مربوط شود، بلافاصله گوینده خواهد گفت که ماسک هیچ‌گونه تأثیری روی بیمار شدن افراد ندارد. و اگر قرار باشد ویروس به بدن شما نفوذ کند، فقط به راه‌ بینی شما توجه نمی‌کند. ویروس حتا می‌تواند از چشم‌های شما هم راهش را پیدا کند.

۳- اگر خبر حاکی از آن باشد که ویروس کرنا یک بیماری به شدت واگیردار است و باید مدارس یا دانشگاه‌ها و سایر مکان‌های عمومی و پرتردد مانند مترو تعطیل شوند، سریعاً گفته خواهد شد که در هر ایستگاه مترو، به صورت رایگان ماسک‌هایی به شهروندان ارائه می‌گردد.

تا مبادا مسافری دیگر سوار مترو نشود و یا مبادا دانشگاه یا مدرسه‌ای خودبه‌خود تعطیل شوند.

۴- اگر شهروندان با ماسک‌های گرانقیمت روبه‌رو شوند و اعتراض کنند که مگر قرار نبود شهرداری ماسک رایگان در اختیار شهروندان قرار دهد، اخبار تغییر سمت و سو خواهند داد و می‌گویند ویروس کرونا در حد و حدود نانومتر است و باید از ماسک‌های مخصوصی که گرانقیمت‌تر هستند استفاده کنید. ماسک‌های ارزان جلوی ویروس را نمی‌گیرند.

۵- اگر ترس و نگرانی عمومی راجع به ویروس کرونا به دلیل تعدد مبتلایان کمی افزایش یابد، سریعاً چند خبری هم راجع به شناسایی چندین محتکر ماسک منتشر می‌شود تا بلکه کمی از میزان ترس عمومی کم شود.

زیرا مردم به این نتیجه خواهند رسید که آنچه ترس دارد، آدمیزادی است که از احتیاج و نیاز افراد در شرایط بحرانی کسب درآمد می‌کند و نه ویروس که طبق خلقتش عمل می‌کند!

۶- اگر هم عده‌ای معترض شوند که نوشداروی بعد از مرگ سهراب به چه دردی می‌خورد. در حال حاضر کشور به ماسک نیاز ندارد نه زمانی که بیماری به همه شهروندان سرایت کرد.

آنوقت اخبار حاکی از آن می‌شوند که ماسک فقط متعلق به فرد بیمار است. سری که درد نمی‌کند را نمی‌بندند.

شما سالم‌ها برای چی می‌خواهید ماسک بزنید! مریض‌ها باید بزنند که بقیه را مبتلا نکنند.

پایان پیام

کد خبر : 149222 ساعت خبر : 10:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=149222
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات