این مردم کجای تاریخ ایستاده‌اند؟

این مردم کجای تاریخ ایستاده‌اند؟

پایگاه خبری گلونی فاطمه زهدی: دکتر کزازی درباره‌ی مردمی صحبت می‌کردند که از پسِ مشکلات در طول تاریخ به خوبی برآمده‌اند، از ویرانی‌ها آبادی ساختند و توانستند خودشان را از هزاران عذاب نجات بدهند؛

مثل اینکه مردمی که ایشان مورد خطاب قرار دادند مردم ایران بودند، همین‌هایی که این روزها درگیر مهمان ناخوانده‌ی چینی شده‌ایم و در تلاش برای شکست آن؛ اما این چند هزار نفری که از جاده‌های شمال برگردانده شده‌اند هم مگر جزء ما مردم نیستند؟

این مردم کجای تاریخ ایستاده‌اند؟

اتفاقا همین‌ها هم از ما هستند تنها فرقشان در این است که چه چیزی را مشکل می‌دانند، این مردم ویروس کرونا را مشکل این روزهای ایران و ایرانی نمی‌دانند.

آن‌ها بزرگترین مشکل خود را این می‌دانند که در این تعطیلات اجازه‌ی سفر ندارند، آن‌ها به این فکر می‌کنند چرا زمانی که مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کردند، ادارات و موسسات به آسانی مرخصی می‌دهند، نمی‌گذارند به تفریحات خودشان برسند.

طبعا در مواجهه با این مشکل باید با آن مقابله کنند، حتی اگر به درگیری با پلیس راه‌بری ختم شود و بعد از موفقیت شادمانه‌ درونی خود را به بیرون ببرند و با مردم نیز به اشتراک بگذارند.

آن‌ها یکبار دیگر نشان دادند که می‌توانند بر این پیشامدها چیره شوند و با استواری از آن‌ بیرون بیایند، تمام تلاش‌شان را می‌کنند که به جهانیان ثابت کنند مقاومت‌شان در برابر درک موضوع چقدر بالاست.

در برابر درک اینکه این روزها سفر به شهرهایی که مردمشان درگیر سلامتی خود و عزیزانشان هستند و آمادگی پذیرایی از مهمانان را ندارند می‌تواند یک هولوکاست دیگر را رقم بزند، مقاومت خود را به رخ می‌کشند.

استاد کزازی تاریخ ادبیات ایران را خوانده‌اند، بخشی از تاریخ ایران را دیده و از یک پشتوانه‌ی تاریخی حرف می‌زنند؛ اما این روزها با دیدن بعضی از مردم این گمان به ذهن می‌رسد که کل این تاریخ چیزی جز تخیل شاعرانه‌ی مورخان و داستان سرایی نبوده است، انگار این حرف‌ها از واقعیت تاریخی ایران نمی‌گوید.

پایان پیام

کد خبر : 150557 ساعت خبر : 3:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=150557
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات