راهنمای گردشگری و بحران بیکاری؛ کرونا ۱۲ هزار و هشتاد و یک نفر را بیکار کرد

راهنمای گردشگری و بحران بیکاری؛ کرونا ۱۲ هزار و هشتاد و یک نفر را بیکار کرد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

«در جلسه کمیته آثار اقتصادی کرونا در ستاد ملی مدیریت کرونا، پیشنهاد اختصاص وام کم بهره به راهنمایان گردشگری مطرح شد که آقای نهاوندیان ـ رئیس آن کمیته ـ و سایر اعضا با آن موافقت کردند.

ما با گروهی از مشاغل مواجهیم که بیشتر از ۶ ماه است معیشت و اشتغال‌شان تحت تاثیر تحولات و حوادث کشور قرار گرفته و با شیوع ویروس کرونا هم رسماً بیکار شده‌اند و بیمه هم ندارند.

دوازده هزار و ۸۱ نفر راهنمای گردشگری با شیوع کرونا بیکار شده‌اند و برآورد شده این بیکاری تا شش ماه آینده ادامه داشته باشد.

قانون کار، راهنمای گردشگری را به عنوان «شغل» به رسمیت نمی‌شناسد و بیمه شامل حال آن‌ها نمی‌شود».

راهنمای گردشگری و بحران بیکاری

به گزارش پایگاه خبری گلونی با ورود ویروس کرونا به ایران و جهان، مشاغل بسیاری به مرز ورشکستگی رسیدند و با مشکلات جدی مواجه شدند.

 گردشگری یکی از حوزه‌هایی است که بیشترین آسیب را دید. در زمانی که بسیاری از هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و… خود را برای پذیرایی از مهمانان نورزوی آماده می‌کردند شیوع کرونا همه آنها را به تعطیلی کشاند و صاحبان این مشاغل به دردسری بزرگ برخوردند.

البته صنعت گردشگری در کشورهای دیگر هم دچار مشکلات جدی شده و گردشگری جهان تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته است.

اما این میان راهنماهای گردشگری بدون پشتوانه بیمه بیش از سایرین به مشکل برخورده‌اند و معلوم نیست از کدام منبع می‌توانند درآمد داشته باشند.

برای سرپا نگه داشتن مشاغل مربوط به گردشگری و مخصوصاً راهنماهای تور، لازم است تا دولت وارد شود و به هر صورتی که می‌تواند از آنها حمایت کند. بسیاری از صاحبان در این حوزه مجبور به پرداخت قسط و وام‌ هستند و بدون گردشگر قادر به پرداخت نیستند.

چک‌هایی که ممکن است برگشت بخورد و حساب خالی، نگرانی هر روزه صاحبان مشاغل است.

مشاغل گردشگری برای بقا نیازمند کمک‌های سریع و به موقع دولت هستند وگرنه با مشکلات بسیار جدی روبرو می‌شوند و چه بسا بسیاری از آنها به مرز ورشکستگی می‌رسند.

پایان پیام

کد خبر : 151648 ساعت خبر : 3:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=151648
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات