افزایش رایگان سرعت اینترنت دردسری جدید یا امکانی مفید؟

افزایش رایگان سرعت اینترنت دردسری جدید یا امکانی مفید؟

 پایگاه خبری گلونی راضیه حسینی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارتقا رایگان سرعت اینترنت خانگی تمام مشترکین تا ۱۶ مگابیت تا پایان اردیبهشت‌ماه خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی بامداد دوشنبه در توییتر خود نوشت: ‏با آغاز مجدد کلاس‌های مجازی مدارس و دانشگاه‌ها، به شرکت‌های اینترنت خانگی ابلاغ کردیم که تا پایان اردیبهشت سرعت تمام مشترکین خود را «رایگان» به ۱۶مگابیت ارتقا دهند.

افزایش رایگان سرعت اینترنت

آیا زیرساخت برای اینترنت‌های خانگی فراهم است تا بتوانند این میزان سرعت را به همه مناطق برسانند؟

برای این‌که دقیق‌تر این موضوع را بررسی کنم با یکی از شرکت‌های خدمات اینترنت خانگی تماس گرفتم و از آنها درباره این موضوع پرسیدم. نکات جالبی در این باره وجود داشت.

اول این‌که برخی از مناطق به علت دوربودن از مرکز مخابرات عملاً به سرعت بالای دو مگ نمی‌رسند و این حجم رایگان را نمی‌توانند دریافت کنند، ولی بعد از شنیدن این خبر منتظر رسیدن حجم بالای رایگان می‌مانند و دریغ از بالارفتن حتا یک مگ.

مسأله بعدی توان شرکت‌های خصوصی در فراهم کردن این حجم است. زمانی این شرکت‌ها توان بالابردن سرعت رایگان شانزده مگ را دارند که پهنای باند رایگان در اختیارشان قرار داده شود و بدون این کار عملاً توان اجرای این ابلاغیه راندارند.

مسأله دیگر، مشکل افزایش ترافیک است که به احتمال زیاد باعث بروز مشکل برای افرادی که سرعت معمول و در حد مناسب داشته‌اند می‌شود و ممکن است نه‌تنها سرعت اینترنت‌شان بالا نرود بلکه با مشکل کندی خط مواجه شوند.

متأسفانه در شرایطی که زیرساخت مناسب برای چنین اقداماتی وجود ندارد، طرح این موضوعات مشکلی به مشکلات مردم اضافه خواهد کرد. تجربه‌ای که پیش از این هم با اهدای حجم رایگان به وجود آمده بود و اینترنت بسیاری از خطوط قطع شد.

ضمن تشکر از آقای وزیر ارتباطات تقاضا داریم تا قبل از فراهم شدن زیرساخت بسته رایگان حجم و سرعت به اینترنت‌های خانگی ندهند، ما با همین سرعت معمول خودمان کنار می‌آییم.

پایان پیام

کد خبر : 154369 ساعت خبر : 8:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=154369
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات