خرم‌آباد در عیدانه کتاب چهارم کشور شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی یکی از خبرهای خوب روزهای پایانی سال ۹۴ خبر طرح عیدانه کتاب بود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد در این طرح هر فرد با ارائه شماره ملی خود ۲۰ درصد تخفیف تا سقف ۲۰ هزار تومان دریافت می‌کند؛ یعنی خریدارن در ازای ۱۰۰ هزار تومان خرید کتاب، فقط ۸۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

در این طرح ۳۷۴ کتاب‌فروشی‌ فعال و ۳۲۷ کتاب‌فروشی دارای فروش وجود داشت که آمار نهایی آن به این گونه است:

 تعداد کل خرید: ۱۰۳۱۶۸
تعداد کتاب‌های فروش رفته: ۲۸۶۷۴۴
آمار کلی‌تر را می‌توانید از اینجا ببینید.

به گزارش ایسنا در طرح عیدانه کتاب در ۳۱ استان و با مشارکت ۳۲۷ کتابفروشی دارای فروش، ۲۸۶ هزار و ۷۴۴ نسخه کتاب از سوی ۱۰۳ هزار و ۱۶۸ نفر خریداری شده است. در این طرح که با هدف اختصاص یارانه خرید کتاب به صورت مستقیم از سوی دولت به مردم اجرا شد، استان اصفهان با ۵۹ کتابفروشی فعال خود توانست با ۱۸ هزار و ۵۷۴ خریدار در صدر پرفروش‌ترین استان بر اساس خریدار قرار بگیرد و استان تهران با ۸۶ کتابفروشی و با اختلاف پنج‌هزار خریدار توانست با ۱۳ هزار و ۵۷۴ خریدار، رتبه دوم پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس خریدار را به خود اختصاص دهد. همچنین استان خراسان رضوی با مشارکت ۳۱ کتابفروشی و ۹ هزار و ۹۸۳ خریدار، رتبه سوم طرح عیدانه کتاب را از آن خود کرد.

۱۱۱۱۱۱

کتابفروشی‌ «مهرگان» از استان اصفهان، کتابفروشی «خانه کتاب» از استان کرمانشاه و کتابفروشی«فرازمند رشت» از استان رشت به ترتیب با ۲۵۴۰، ۲۰۱۶ و ۱۸۲۹ خریدار در صدر پرفروش‌ترین کتابفروشی‌های طرح «عیدانه کتاب» بر اساس تعداد خریدار قرار گرفته‌اند و کتابفروشی‌های استان تهران نتوانستند در بین ۱۰ کتابفروشی پرفروش این طرح جایگاهی را کسب کنند.

بر اساس اظهارات برخی از فروشگاه‌های کتاب که در این طرح خدمات ارائه می‌کنند بیشتر فروش آن‌ها به رمان و ادبیات داستانی مربوط می‌شود. همچنین تاکنون افراد جوان و میانسال از این طرح بیشتر استقبال کرده‌اند.

مردم خرم‌آباد از این طرح بسیار استقبال کردند، به‌طوری‌که نام دو کتاب‌فروشی در خرم‌آباد در فهرست پرفروش‌ترین بر اساس خریدار قرار دارد.

۰۰۰۰۰۰

پایان پیام

کد خبر : 15652 ساعت خبر : 11:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15652
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات