نگه‌داری ۴هزار سند تاریخی در مرکز اسناد بروجرد

مرکز اسناد و مفاخر بروجرد که بیش از ۴٠٠٠ نسخه مدارک فرهنگی و هنری شامل: کتاب، عکس، دست‌نوشته، اسلاید، فیلم… را در اختیار دارد تاکنون توانسته در این بخش آثار و کتب ٢٣٣ نفر نویسنده، مترجم و مؤلف بروجردی را شناسایی و فرم‌های مفاخر را برای آنان تکمیل نماید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سال گذشته در دفتر مرکز اسناد و شناسایی مفاخر بروجرد ٢۵ عنوان کتاب اهدایی نویسندگان بروجردی که در سال ١٣٩۴ منتشرشده بود، رونمایی شد.

این تعداد تنها مربوط به کتب منتشرشده‌ای است که به همت نویسندگان به مرکز اسناد و مفاخر بروجرد اهداء و یا ارسال‌شده است و قطعاً کتب منتشرشده توسط نویسندگان بروجرد بیش از این هست که نیاز است نویسندگان محترم و کلیه کسانی که تألیفات و کتب منتشره‌ای دارند، دو نسخه از کتب خود را به دفتر مرکز اسناد و شناسایی مفاخر بروجرد اهداء نموده و ما را در جهت غنی‌سازی بانک اطلاعات مؤلفان و بانک اطلاعات کتب نویسندگان بروجرد یاری نمایند.

از این تعداد ۵۶ درصد از کتب رونمایی شده در موضوعات ادبی، ١٢درصد معارف، ١٢ درصد علمی، ٨ درصد هنری، ٨ درصد درسی و ۴ درصد متفرقه بوده است و نویسندگان این کتب رونمایی شده همگی اهل بروجرد بوده که آثار خود را در انتشاراتی‌های معتبر کشور و استان به چاپ رسانده‌اند.

از نویسندگان و پژوهشگران بروجرد در بخش‌های مختلف درخواست می‌شود تا برای معرفی هر چه بیشتر آثار خود و اطلاع‌رسانی بیشتر به شهروندان و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی و غنی‌سازی بانک اطلاعات نویسندگان در دفتر مرکز اسناد و شناسایی مفاخر بروجرد یک نسخه از آثار منتشرشده خود را به این مرکز واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد ارائه دهند.

قطعاً کتب زیادی از نویسندگان و پژوهشگران و محققان بروجردی در مراکز مختلف ازجمله دانشگاه‌ها به چاپ می‌رسد که ناشناخته مانده‌اند و در این دفتر به ثبت نرسیده و نیاز است جهت غنی شدن این مرکز نویسندگان بیشتری شناسایی و معرفی شوند که این امر مستلزم اطلاع‌رسانی بیشتر و همکاری مراکز فرهنگی و دانشگاهی است.

مرکز اسناد و مفاخر بروجرد که بیش از ۴٠٠٠ نسخه مدارک فرهنگی و هنری شامل: کتاب، عکس، دست‌نوشته، اسلاید، فیلم… را در اختیار دارد تاکنون توانسته در این بخش آثار و کتب ٢٣٣ نفر نویسنده، مترجم و مؤلف بروجردی را شناسایی و برگه‌های مفاخر را برای آنان تکمیل نماید.

در این مرکز بیش از ۶٩٠ عنوان در قالب ٩٧۴ جلد کتاب از ٢۶٣ نویسنده بروجردی به ثبت رسیده است و غنی نمودن آن نیاز به توجه و همکاری و مساعدت تمامی شهروندان، هنر دوستان و مردم فرهنگی و فهیم بروجرد است تا بتواند در خدمت پژوهشگران و اساتید و محققان باشد

پایان پیام

کد خبر : 15671 ساعت خبر : 1:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15671
اشتراک در نظرات
اطلاع از
4 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

باسلام مرحوم پدر بنده گواهینامه پایه یکم را در سال ۱۳۲۰ یعنی ۸۲ سال پیش از بروجرود گرفته میخواهم عکس این سند ، این گواهینامه را در اختیار این مرکز قرار بدهم راهنمایی میکنید

متاسفانه با مدیر اونجا تماس گرفتم ایشان مارا به میراث فرهنگی حواله داد منم شماره تماسی از اداره ندارم