تاثیر گرمای هوا روی ویروس کرونا چقدر است؟ آیا آن را نابود می‌کند؟

تاثیر گرمای هوا روی ویروس کرونا چقدر است؟ آیا آن را نابود می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی با نزدیک شدن به فصل گرما، اکثر بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و یا حتا سارس افت فعالیت پیدا می‌کنند.

اینکه آیا ویروس کرونا که در خانواده‌ی ویروس سارس تقسیم‌بندی می‌گردد، نیز با گرم شدن هوا فعالیتش کاهش می‌یابد و قابل کنترل می‌باشد نکته حائز اهمیتی است که خانم دکتر «مینو محرز» فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت به آن پاسخ داده است.

تاثیر گرمای هوا روی ویروس کرونا چقدر است؟

دانستن این نوع از اطلاعات در رابطه با ویروس کرونا، از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند نوع حضور شهروندان و احتیاط‌های آنها را در سطح شهر و در روزهای آتی تعیین کند.

به عبارت دیگر متوجه می‌شویم آیا با گرم شدن هوا روزهایی بدون حتا یک عدد ویروس کرونا را خواهیم دید؟ و یا به قول رئیس جمهور جناب آقای روحانی، باید به زندگی در کنار ویروس کرونا عادت کنیم؟

دکتر مینو محرز متعقد است که: «پاسخ این سوال در رابطه با ویروس کرونا بسیار سخت است. زیرا این ویروس بسیار هوشمند است و خود را در شرایط مختلف تغییر ژنتیکی می‌دهد.

مطمئناً تمام بیماری‌های تنفسی در شرایط گرما افت فعالیت دارند اما در رابطه با ویروس کرونا اصلاً مستند علمی وجود ندارد.

چرا که از بین رفتن آن منوط به گرمای بسیار شدید است و هنوز نمی‌دانیم این ویروس در برابر گرمای معمولی آب و هوا چه واکنشی را نشان می‌دهد. البته ممکن است با گرم شدن هوا مدت پایداری کرونا در محیط کمتر شود».

با این حال محققان دریافته‌اند پرتوهای ماورا بنفش نورخورشید توانایی از بین بردن ویروس کرونا را دارد و این امر امید کاهش شیوع بیماری را در «فصل تابستان» افزایش می‌دهد.

پایان پیام

کد خبر : 161039 ساعت خبر : 8:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=161039
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات