طنزهایی از مهرداد صدقی با طعم آبنبات

طنزهایی از مهرداد صدقی با طعم آبنبات

پایگاه خبری گلونی راضیه حسینی: زندگی همیشه جریان دارد حتا در روزهای سخت جنگ. محسن پسربچه‌ای است که در بجنورد زندگی می‌کند.

پسری نه‌چندان ساکت و آرام. و قرار است از نگاه این پسربچه پر شر و شور، خانواده، دوستان و همسایگانش را بشناسیم و داستان‌شان را بخوانیم.

این کتاب پر از لحظات جذاب و خنده‌دار است. لحظاتی که محسن یک پای ثابت آن است.

داستان کتاب آبنبات هل دار مثل آبنبات کنار چای، شیرین است است.

حال خوش و لبخند شیرین کنار روزهای قرنطینه و اوضاعی که جور نیست همان چیزی است که شاید نیازمندش باشیم. همان شیرینی کنار چای تلخ.

طنزهایی از مهرداد صدقی با طعم آبنبات

مهرداد صدقی بعد از نوشتن آبنبات هل دار جلد بعدی آن یعنی آبنبات پسته‌ای و بعد آبنبات دارچینی را هم نوشت.

آبنبات پسته‌ای دوران نوجوانی محسن را نشان می‌دهد و به شما یادآوری می‌کند این پسر هنوز همان محسن قدیم است.

این کتاب ادامه خاطرات او در بجنورد است و البته به نظر من به پای شیرینی کتاب اول نمی‌رسد ولی جذابیت‌های خودش را دارد. باز هم هنرمندی مهرداد صدقی در ایجاد لحظات طنز و جذاب به خوبی نمایان است.

کتاب‌های آبنبات هل دار و دارچینی را انتشارات سوره مهر به چاپ رسانده و آبنبات پسته‌ای را نشر چر خ و فلک.

مهرداد صدقی در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری فارس داشت درباره کتاب‌هایش گفته بود: «اصلاً آرزویم این است که اگر خدای ناکرده کسی دمغ است، حال و روز خوشی ندارد و یا افسرده است، دکتر به آنها خواندن کتاب‌هایم را تجویز کند و آنها هم حس کنند در هنگام مطالعه، لحظات خوشی داشته‌اند.

این مساله برای من از جوایز جشنواره‌ها و حق التالیف‌ها هم مهم‌تر است. دوست دارم هر کسی با خواندن کتابم احساس خوبی داشته باشد.»

صدقی در مورد قضاوت کتاب‌هایش خواستار آن شده است که تمامی جلدهای آبنبات‌ها خوانده شود و می‌گوید:

«مخاطب وقتی می‌تواند قضاوت کامل‌تری داشته باشد که همه جلدهای کتاب آب‌نبات و سیر وقایع آنها را بخواند. کاراکترهای من در طول زمان رفتارشان عوض می‌شود. دیدگاه‌های‌شان هم متفاوت می‌شود و جز شخصیت محمد، بقیه افراد جامعه رفتارهای متفاوت و گاها متناقضی از خود بروز می‌دهند.

ممکن است کاراکتری که در آب‌نبات پسته‌ای به یک جریان سیاسی نزدیک است در کتاب بعدی به جریان دیگری نزدیک باشد. برای همین می‌گویم فعلاً زود قضاوت نکنند و سیر کلی کتاب‌ها را ببینند».

پایان پیام

کد خبر : 162848 ساعت خبر : 4:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=162848
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات