علت برگزاری عروسی در کوه فاش شد

علت برگزاری عروسی در کوه فاش شد

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: پیش از این دیده بودیم که عده‌ای برای آنکه غذا بخورند و کسی نبیند می‌روند کوه. با مثلاً برای آنکه سیگار بکشند و آشنایی آن‌ها را نبیند می‌روند کوه می‌کشند. به جای سیگار می‌توانید دخانیات دیگر هم بگنجانید.

یا دختر و پسری در مسیر ازدواج برای آنکه سنگ‌هایشان را با هم وابکنند می‌روند کوه دست به سنگ می‌شوند. اما دیگر ندیده بودیم ملت بروند کوه عروسی بگیرند.

علت برگزاری عروسی در کوه

فرماندار رومشکان گفته: با توجه به روند افزایشی کرونا در رومشکان شورای تامین مصوب کرده که هرگونه مراسم عزا و عروسی برگزار نشود و با کسانی که در این خصوص همکاری نکنند، برخورد خواهد شد.

اما متاسفانه موضوعی که الان در رومشکان باب شده این است که بیشتر عروسی‌ها را در کوه‌ها و با حضور افراد زیادی برگزار می‌کنند.

فکرش را بکنید. چقدر می‌تواند این کار خطرناک باشد. شاید مهمانان کرونا نگیرند ولی به روش‌هایی دیگر ممکن است کشته شوند.

مثلاً پدر عروس پایش روی قلوه سنگی بلغزد و بزند زیر پای مادر داماد و مادر داماد هم برود هوا و با مغز بخورد زمین و تا پایین کوه قل بخورد.

یا مثلاً یکی از جوانان به دره زنانه نگاه کند و بگوید اوف چه پلنگی! بعد یکی از بزرگان جمع بیاید و بخواهد او را تنبیه کند که واقعاً یک قلاده پلنگ به بانوان حمله کند و به جز هم‌سانان خود، بقیه را بدرد.

خلاصه که علت این نوع برگزاری مراسم برای خیلی‌ها سوال شده است.

اما ما دلیل این کار خطرناک را فهمیدیم. از قدیم گفتند «عروس بلد نیست برقصه می‌گه زمین کجه».

اما این اواخر مردم به خاطر ورود رسانه‌های دیجیتال و مطالعه گسترده‌ آگاه‌تر شدند و گول این بهانه‌ها را نمی‌خورند.

درنتیجه عروس‌ها هم مجبور شدند استراتژی خود را عوض کنند. آن‌ها جایی عروسی می‌گیرند که واقعاً زمین کج باشد. خب کجا زمین کج است؟ کوه.

پایان پیام

کد خبر : 163481 ساعت خبر : 8:53 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=163481
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات