کدام سلبریتی شما را مصرف می‌کند؟

کدام سلبریتی شما را مصرف می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی احسان محمدی در صفحه شخصی خود نوشت: یکی از توهم‌هایی که شبکه‌های اجتماعی می‌دهند این است که فکر می‌کنیم ما هستیم که همه چیز را انتخاب می‌کنیم.

ممکن است در ابتدا ما یک منبع خبری یا یک سلبریتی را «انتخاب» کنیم اما بعد از این انتخاب، بیشتر اوقات به یک طعمه یا مصرف‌کننده تبدیل می‌شویم که حق انتخابی ندارد جز اینکه صدا، چهره و حرف‌های آن منبع یا فرد را ببلعد و در بسته‌بندی جدید تکرار کند.

کدام سلبریتی شما را مصرف می‌کند؟

بسیاری از سلبریتی‌ها دانسته یا ندانسته این کار را با ما می‌کنند. آنها فکر، روح، زمان و نگرش ما را مصرف می‌کنند.

سلبریتی‌ها با خانه و ماشین و لباس‌های شیک، دندان‌ها و پوست سفید، لبخندهای رو به دوربین، ظاهر متفاوت و خوشبخت‌نمایی ما را با حسرت تنها می‌گذارند و می‌توانند به یک سلاح حواس‌پرتی جمعی تبدیل شوند.

سلبریتی‌های تهی‌مایه در هرجای جهان حتی با ژست‌های آزادیخواهانه و از روی خیرخواهی، ممکن است بهترین سرباز برای دیکتاتورها شوند.

آنها حواس ما را از واقعیت‌های پیرامون پرت می‌کنند و به ما رویاهای دروغین می‌فروشند.

اینکه همه می‌توانند به ثروت و شهرت خیره‌کننده برسند. اینکه در همین دنیا همه می‌توانند عدالت، خوشبختی و شادی واقعی را تجربه کنند.

اینکه اگر شما موفق نیستید دلیلش فقط تنبلی است و تاریخ، جغرافیا، سیاست و شانس هیچ نقشی در آن ندارد!

هنر سلبریتی‌ها این است که مستقیم به ما نمی‌گویند چه کاری بکنیم، اما آرام‌آرام ما را فتح می‌کنند.

بعد ناخوداگاه مثل آنها لباس می‌پوشیم، وسایل خانه‌مان را جوری که آنها چیده‌اند، می‌چینیم، از جایی که آنها پیشنهاد می‌دهند خرید می‌کنیم، مثل آنها فکر می‌کنیم، حرف می‌زنیم و شبیه آنها ژست می‌گیریم یا دست به خوشبخت‌نمایی می‌زنیم.

گاهی حتی مقاومت می‌کنیم که «امکان ندارد و من اینطور نیستم»! اما «به من بگو در شبکه‌های اجتماعی چه کسی را فالو می‌کنی تا بگویم کی هستی!». دیر آدم متوجه می‌شود که مدت‌ها توسط سلبریتی‌ها مصرف شده است.

چطور بفهمیم توسط یک سلبریتی مصرف می‌شویم؟

دنبالش نکنید و بعد از یک هفته از خودتان بپرسید بدون دیدن عکس، ویدئو و نوشته‌های او چیز ارزشمندی از دست داده‌اید یا نه؟ صرفاً به او معتاد بودید یا از او چیزهایی یاد می‌گرفتید که شما را به انسان بهتری تبدیل می‌کرد؟

پاسخ به این سوالات حتی در خلوت هم نیاز به شجاعت دارد.

پایان پیام

کد خبر : 163979 ساعت خبر : 10:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=163979
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات