آخرین آمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در کشور

آخرین آمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در کشور تا امروز ۳ خرداد ۱۳۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۸۶۹ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری گلونی دکترجهانپور در این باره گفت‌: از دیروز تا امروز سوم خرداد بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۸۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۳۸۶ مورد بستری و ۱۴۸۳ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۳ هزار و ۵۲۱ نفر رسید.

آخرین آمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در کشور

به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۳۵۹ نفر رسید.

جهانپور با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون ۱۰۴ هزار و ۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. افزود:‌ ۲۶۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی این را هم گفت که تا کنون ۷۸۱ هزار و ۲۸۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است. تاکید کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

کشورهای هند با ۱۲۵ هزار و ۱۴۹ مبتلا، پرو با ۱۱۱ هزار و ۶۹۸ مبتلا، چین با ۸۲ هزار و ۹۷۱ مبتلا، کانادا با ۸۲ هزار و ۴۸۰ مبتلا، عربستان سعودی با ۶۷ هزار و ۷۱۹ مبتلا، مکزیک ۶۲ هزار و ۵۲۷، شیلی با ۶۱ هزار و ۸۵۷ مبتلا، بلژیک با ۵۶ هزار و ۵۱۱ مبتلا و پاکستان با ۵۲ هزار و ۴۳۷ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته به ترتیب شامل هلند، قطر، اکوادور، بلاروس، سوئد، سوئیس، سنگاپور، بنگلادش، پرتغال، امارات متحده عربی، ایرلند، اندونزی، لهستان، اوکراین و آفریقای جنوبی هستند.

پایان پیام

کد خبر : 164044 ساعت خبر : 2:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=164044
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات