مجموعه استاد اژدها کتاب‌هایی پر از تخیل هیجان و ماجراجویی برای کودکان

مجموعه استاد اژدها کتاب‌هایی پر از تخیل هیجان و ماجراجویی برای کودکان

پایگاه خبری گلونی راضیه حسینی: داستان‌های تخیلی همیشه برای کودکان جذاب است.

از زمان‌های دور و پیرزنی که توی کدو قل می‌خورد و گرگی که دوتا بزغاله را درسته قورت می‌داد ولی بعد مادرشان آنها را سالم از شکم گرگ بیرون می‌کشید، تا داستان‌های امروزی ار فضا و اژدها و انواع تخیلات بامزه دیگر.

مجموعه کتاب‌های «استاد اژدها» داستان‌های جذابی از دوستی بچه‌ها و اژدهاها است.

تصور کنید یک کودک هشت ساله مأمور می‌شود تا اژدهایی را رام کند و با آن به جنگ پلیدی برود. سنگی بزرگ و درخشان این بچه‌ها را انتخاب می‌کند و آنها در قصر شاه رونالد و در کنار جادوگری به نام «گریفیت» دور هم جمع می‌شوند.

 اژدهای هرکدام از این بچه‌ها قابلیت خاصی دارد که در هر جلد از این کتاب به یکی از آنها پرداخته می‌شود. داستان‌هایی جذاب و هیجان‌انگیز در این کتاب‌ها منتظر بچه‌ها هستند.

این مجموعه علاوه بر این‌که تخیل کودکان را تقویت می‌کند آنها را با حسی به نام شجاعت آشنا می‌کند.

از نکات مثبت دیگر کتاب تصویرگری خوب آن است که باعث می‌شود کودکان به سمت خواندن بیشتر ترغیب شوند.

همچنین در پایان هر جلد قسمتی با عنوان «پرسش و فعالیت» وجود دارد که چند سؤال از قسمت‌های مختلف کتاب پرسیده می‌شود و نظر بچه‌ها را راجع به برخی اتفاقات می‌پرسد و کودکان احساس خود را درباره داستان بیان می‌کنند.

مجموعه استاد اژدها شامل ده کتاب است که هرکدام به یک اژدها و داستان‌های پیرامون آن اختصاص دارد.

جلد اول «اژدهای زمین» جلد دوم«اژدهای خورشید» جلد سوم «اژدهای آب» جلد چهارم «اژدهای آتش» جلد پنجم «اژدهای زهر» جلد ششم «اژدهای ماه» جلد هفتم «اژدهای رعد» جلد هشتم «اژدهای صاعقه» جلد نهم «اژدهای یخ» و جلد دهم «اژدهای رنگین کمان».

قسمتی از کتاب اژدهای زمین:

«گریفیت گفت:  اژدهاهای زمینی  قدرت زیادی دارن. کرم همه این مدت قدرتش رو پنهان کرده بود. سرتاپاش برق می‌زده چون داشته از قدرتش استفاده می‌کرده.

در یک پرسید: واسه همین بود که سنگ اژدهام درخشید؟

گریفیت گفت: نه، سنگ اژدها وقتی می‌درخشه که ارتباط قوی‌ای با اژدهات برقرار کرده باشی. ارتباط وقتی قویه که تو و اژدهات بتونید فکر همدیگه رو بخونید. وقتش که برسه، بقیه اژدهابان‌ها هم می‌تون این کار رو بکنن.»

نویسنده مجموعه کتاب‌های «استاد اژدها» تریسی وست است. تصویرگران، گراهام هاولز، دیمین جونز و نینا دوپولونیا هستند و انتشارات پرتقال با ترجمه رویا زنده بودی این کتاب‌ها را برای بچه‌های ایران منتشر کرده است.

پایان پیام

کد خبر : 164957 ساعت خبر : 4:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=164957
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات