نژادپرستی در آمریکا حقیقت دارد؟

نژادپرستی در آمریکا حقیقت دارد؟

به گزارش گلونی پس از مرگ جنجالی جرج فلوید مرد رنگین پوست آمریکایی باز هم بحث بر سر نژادپرست بودن حکومت آمریکا داغ شده است. در زیر رشته توئیتی می‌خوانیم از یکی از کاربران توئیتر به نام محمدعلی کدیور که یک سری آمار و ارقام در مورد برخورد حکومت آمریکا با رنگین پوستان منتشر کرده است.

کدیور در توئیت اول خود نوشت:

وی رشته توئیت خود را ادامه داد: بررسی ۲۰ میلیون متوقف کردن خودرو توسط پلیس نشان می‌دهد احتمال متوقف کردن سیاه‌ها دو برای سفیدهاست هرچند سفیدها بیشتر رانندگی می‌کنند. و بعد از توقف احتمال بازرسی ماشین توسط پلیس باز برای سیاهان بیشتر از سفیدهاست.

احتمال اینکه جرایم خرد مثل داشتن مواد مخدر، دزدی، یا نزاع به بازداشت ختم شود برای سیاهان دو برابر سفیدپوستان است.

در سطح نیویورک نرخ بازداشت سیاهان در رابطه با ماری‌جوآنا هشت برابر سفیدپوستان است، در حالی که شکایت از مواد مخدر در سطح محلات سیاه و سفید نیویورک نرخ مشابهی دارد.

داده‌های مربوط به موارد تبرئه نشان می‌دهد که احتمال محکومیت اشتباهی در رابطه با مواد مخدر برای سیاهان ۱۲ برابر سفیدپوستان است.

مطالعه‌ای درباره هیأت ژوری در فیلادلفیا نشان می‌دهد که احتمال اینکه دادستان اعضای سیاه هیآت ژوری را بین سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲کنار بگذارد ۵۲ درصد و برای اعضای غیرسیاه تنهای ۲۳ درصد بوده است.

با اینکه قربانیان سفیدپوست قتل کمتر از نیمی از تعداد قتل در سال‌ هستند در محکومان به مرگ ۸۳ کسانی هستند که یک قربانی سفید رو کشته‌اند.

کسانی که افراد سفید را کشته‌اند دو و نیم برابر بیشتر ممکن است به اعدام محکوم شوند. مطالعات مختلفی نشان می‌دهند که اگر مقتول سفید و قاتل سیاه باشد احتمال اعدام بیشتر از موارد دیگر است.

بررسی‌ها مجدد نشان می‌دهد که در صورت سفیدپوست بودن مقتول احتمال محکومیت خطای فرد سیاه‌پوست به قتل بیشتر است. همین طور احتمال محکومیت اشتباهی سیاه پوستان در زمینه جرائم جنسی و جرائم مواد مخدر چند برابر سفیدپوستان است.

گرایش به نفع سفیدپوستان در ترکیب قضات و احکام قضات نیز نیز قابل مشاهده است. در حالی که سفیدپوستان ۶۱٪ جمعیت آمریکا هستند ۸۰٪ قضات کشور را تشکیل می‌دهند.

طالعه‌ای در زمینه‌ی احکام قضایی نشان می‌دهد وقتی سیاهان و سفیدان برای یک جرم مشابه محاکمه می‌شوند، حکم زندان سیاهان به طور متوسط بیست درصد طولانی‌تر است.

هم اکنون درآمد میانه یک خانواده سیاه در آمریکا حدودا ۶۱ درصد درآمد میانه یک خانواده سفید است. وقتی به تغییرات درآمد در طی چندین دهه اخیر نگاه می‌کنیم این سطح نابرابری تغییر چندانی نداشته است.

اگر به جای درآمد به ثروت نگاه کنیم سطح نابرابری از این هم واضح‌تر می‌شود. در سال ۲۰۱۶ ثروت میانه یک خانواده سیاه پوست ۱۶ هزار دلار و ثروت میانه یک خانواده سفید ۱۶۲ هزار دلار بوده است. یعنی ثروت خانواده سیاه تنها ۱۰ درصد خانواده سفید است.

پایان پیام

کد خبر : 165092 ساعت خبر : 3:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=165092
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات