آتش در جنگل های زیودار پلدختر

آتش در جنگل های زیودار پلدختر

به گزارش گلونی هر روز خبر یک آتش‌سوزی در نقطه‌ای از زاگرس را می‌شنویم. اینبار نوبت به پوشش درختی کوه‌های (تخت و بُزآبخور) زیودار شهرستان معمولان رسید.

حال این روزهای درختان بلوط و پوشش‌های کوهستانی زاگرس به دلیل بی‌موالاتی انسان‌ها خوب نبوده و بعد از آتش‌سوزی‌ها در طی ۲هفته اخیر آن هم مقارن با گرامیداشت هفته جهانی محیط زیست، بیش از هر زمان شاهد شعله‌ور شدن آتش در دامان طبیعت بکر و بی تکرار خود هستیم.

آتش در جنگل های زیودار پلدختر

طبق گزارشات واصله مردمی، امروز درختان منطقه کوهستانی زیودار دچار آتش‌سوزی شده و بعد از تلاش ۳ ساعته نیروهای مردمی، آتش‌سوزی این منطقه کاملا مهار و از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد.

این آتش سوزی در جنگل ها ومراتع منطقه زیودار معمولان به وقوع پیوست که باتلاش نیروهای مردمی،منابع طبیعی،دیدبانان، دهیاران وشوراها ساعت ۱۹ مهارشد.

سید حبیب الله موسوی بخشدار معمولان از آماده باش نیروهای امدادی اعزامی درمنطقه حادثه دیده خبرداد و گفت:

تاکنون از میزان وحجم آتش سوزی اطلاع دقیقی دردست نیست که به محض مشخص شدن متعاقبااعلام خواهد شد.

در چند روز گذشته نقاط مختلف لرستان ‌دچار حریف شده است که با تلاش نیروهای محیط‌بان و داوطلب حامی محیط زیست گسترده نشده‌اند.

بیشتر این آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارند و در اثر بی‌احتیاطی افراد محلی مانند کشاورزان و دامداران و با مردمی که برای طبیعت‌گردی می‌روند، اتفاق می‌افتد.

خشک شدن گیاهان که امسال به دلیل بارش‌های زیاد از همیشه بیشتر رشد کرده‌اند، مانند جعبه باروت هرلحظه مستعد آتش گرفتن هستند.

منطقه زیودار شامل روستاهای سرنجه زیودار لیتبر، بن لار، طاق عباسعلی، زورانتل و چند روستای کوچک دیگر، قطب اصلی تولید انجیر سیاه در کشور است.

بیش از ۱۳۰۰هکتار باغ انجیر در این منطقه وجود دارد. باغات این منطقه در جریان سیل سال گذشته خسارت‌های زیادی متحمل شدند.

پایان پیام

نویسنده: محمد پورخداداد

کد خبر : 165779 ساعت خبر : 12:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=165779
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات