آتش سوزی در جنگل های سردشت و ۲۴ ساعت دلهره

آتش سوزی در جنگل های سردشت و ۲۴ ساعت دلهره

به گزارش گلونی متأسفانه در سردشت از ديروز عصر پنج‌شنبه تا امروز ظهر جمعه ٦ تير ماه سه حريق را پشت سرگذاشتيم كه خوشبختانه هر سه كنترل شده‌اند.

١- منطقه نعلين (NAHLAIN)، شهر نلاس (NALAS) بالادست روستاي خُليصان (KHOLISAN)، محلی به نام “بانوی عروسان” (BANOY AROSAN) حدود سه هكتار پوشش جنگلی.

٢- سردشت، بالادست شهرك بسيجيان چسبيده به شهر و حدفاصل روستايشيوه برايمه (SHIVA BRYMA) حدود ٥٠٠٠متر مربع.

٣- سردشت، پايين دست شهر، مشرف به درياچه مخزنی سد ملی سردست، منطقه “كه وه نه “(kAVANEH) بيش از يك هكتار.

آتش سوزی در جنگل های سردشت

نماشای گلونی را دنیال کنید

در هر سه عمليات اطفاء اين حريق‌ها، تيم بلوطبانان پا به ركاب نقش آفرينی داشت و به ويژه اولی و سومی با حضور ابتدا به ساكن و مستقل آنان كنترل شد و بعد عزيزان امدادگر تشريف آوردند اما جای دست مريزاد ويژه دارد كه حريق بالادست شهرك بسيجيان سردشت با حضور به موقع و مهارت خاص و بی‌نظير آتش نشانان شهرداری در كسری از ساعت كنترل شد.

آتش‌سوزی در جنگل‌ها

آتش‌سوزی جنگل‌های ایران با گرم شدن هوا و وزش باد گرم زیادتر شده و این اتفاق متأسفانه هرساله باعث نابودی درختان و قسمت زیادی از جنگل‌ها می‌شود.

مناطقی که زیستگاه جانوران بسیاری هستند که برخی از آنها در معرض انقراض قرار دارند و با یک سهل‌انگاری ممکن است برای همیشه این حیوانات نابود شوند.

فقط کافی است در اطراف درختان و نواحی جنگلی آتشی درست خاموش نشده باشد، همین اتفاق کوچک می‌تواند چندین هکتار از جنگل را نابود کند.

طی یکی دو هفته گذشته از گوشه و کنار خبر آتش‌سوزی جنگل‌ها شنیده می‌شود و درختانی که یکی پس از دیگری نابود می‌شوند.

سال‌ها طول می‌کشد تا دوباره این زمین‌ها پر ازدرختان سرسبز شوند. هربار خبر آتش افتادن به جان قسمتی از جنگل‌ها می‌رسد و هیچ توجهی به این فاجعه نمی‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 167168 ساعت خبر : 11:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167168
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات