کرونا همچنان قربانی می‌گیرد؛ ۸ استان در وضعیت قرمز

کرونا همچنان قربانی می‌گیرد؛ ۸ استان در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۴۵۷ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش گلونی دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۳۵ مورد بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وی افزود: ۳۰۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۵۸۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

کرونا همچنان قربانی می‌گیرد

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه در اماکن تجمعی، گفت:

استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز بوده و بالاترین میزان ابتلا، بستری و فوتی را دارند.

همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

دکتر رضا گلپیرا رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت آخرین وضعیت بیمارستان‌ها در زمینه بستری بیماران کرونا را تشریح کرد و گفت:

با افزایش تعداد بیماران کرونا، طبعا میزان مراجعات به بیمارستان‌ها و تعداد بیماران بستری که به خدمات ویژه‌تری نیاز دارند، افزایش می‌یابد، اما اولویت ما این است که سرویس‌دهی مناسبی به همه بیماران داشته باشیم.

وی خطاب به مردم تاکید کرد: باور کنید که استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نگاه درست به این بیماری اثربخش است. متاسفانه در برخی مناطق مردم اصلا رعایت نمی‌کنند.

من به چشم می‌بینم افرادی که یکی از اعضای خانواده‌شان مبتلا هستند، تست افراد به ظاهر سالم خانواده هم مثبت است و در برخی مواقع بدون ماسک تردد می‌کنند.

باور ندارند که این بیماری می‌تواند ظرف سه روز آدم را از پا دربیاورد. بنابراین مهم است که مردم نکات بهداشتی و پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهند.

پایان پیام

کد خبر : 167524 ساعت خبر : 1:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167524
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات