زندگی نامه سیروس گرجستانی را بخوانید؛ او امروز درگذشت

زندگی نامه سیروس گرجستانی را بخوانید؛ او امروز درگذشت

به گزارش گلونی سیروس گرجستانی بازیگر سینما،تئاتر و تلویزیون در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

طبق پیگیری‌های خبرگزاری ایسنا از بیمارستان شهید لواسانی تایید شد که این بازیگر صبح امروز ۱۲ تیر ماه بر اثر سکته قلبی در این بیمارستان از دنیا رفته است.

زندگی نامه سیروس گرجستانی

علی اکبر محمود زاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی (زاده ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ در بندر انزلی) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی بود. او دارای مدرک درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و هنر است.

گرجستانی فعالیت در تئاتر را در سال ۱۳۴۹ و فعالیت در تلویزیون را در سال ۱۳۵۶ شروع کرد و پس از آن به استخدام وزارت فرهنگ و هنر سابق و ارشاد کنونی درآمد.

پس از انقلاب، فعالیت سینمایی او با فیلم «فریاد مجاهد» به عنوان بازیگر در سال ۱۳۵۸ آغاز شد.

پیش از انقلاب، او در دو فیلم سینمایی با نام‌های «بیست سال انتظار» (۱۳۴۵) و «مأمور دو جانبه» (۱۳۴۵) بازی کرده بود. وی همچنین در عرصه ورزش نیز فعال بوده و به مدت ۱۰ الی ۱۲ سال بازیکن تیم فوتبال شاهین بوده ‌است.

سیروس گرجستانی بازیگر باسابقه و قدیمی سینما و تلویزیون است که در سریال های طنز و مجموعه های نمایشی مختلفی به ایفای نقش پرداخته است.

از جمله سریال‌های وی می‌توان به همکاری با رضا عطاران در «متهم گریخت» و همچنین سریال های «زن بابا» و «گاوصندوق» اشاره کرد.

او همچنین این شب ها در سریال «شاهرگ» که به فضای دهه ۶۰ می‌پردازد بازی می‌کند.

سيروس گرجستانی اصليت گيلانی دارد و در سال ۱۳۲۳ در شهر بندرانزلی به دنيا آمد، اول دبستانش را در رشت گذراند ۸، ۹ ساله بود كه به همراه خانواده به تهران كوچ كردند و در محله ناصر خسرو و كوچه مروی رشد و نمو كرد.

سيروس گرجستانی هنوز هم دلش برای شمال كشور تنگ می‌شود، می‌گويد: اگر هنرپيشه نبودم، قطعا حالا در شمال زندگی می‌كردم، صفا و پاكی كه در آنجا وجود دارد مثال‌زدنی است.

سيروس گرجستانی از زمان كودكی خاطرات بسيار زيادی دارد:

در آن زمان ويترين مغازه‌های لاله‌زار بسيار ديدنی بود، بنابراين هميشه به پدر اصرار می‌كردم كه فرصت بيشتری برای ديدن مغازه‌ها به من بدهد، يادم می‌آيد يك كلاه‌فروشی بود كه كلاه‌های خيلی شيكی داشت، برای مثال كلاه‌فروشی (محمدزاده) را كاملا به ياد دارم، داخل مغازه يك پيرمرد خوش‌پوشی بود كه كه پشت ميز می‌نشست كه مرا مجذوب خود می‌كرد.

سيروس گرجستانی ۲۵ ساله بود كه به سال ۱۳۴۸ وارد اداره تئاتر شد و سپس نخستين تئاترش را در (سنگلج) بازی كرد.

«آن زمان اين تئاتر متعلق به حرفه‌ای‌ها بود، پس از دو سال كه وارد اداره شدم، نخستين نمايشنامه‌ای كه كار كردم (سنگ و سورنا) نام داشت كه توسط همسر عباس جوانمرد كارگردانی می‌شد».

پایان پیام

کد خبر : 167650 ساعت خبر : 10:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167650
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات