ماسک سوپاپ‌ دار استفاده نکنید

ماسک سوپاپ‌ دار استفاده نکنید

به گزارش گلونی کیانوش جهانپور، سخنگوس سابق وزارت بهداشت در صفحه توییتر خود نوشت:«ماسک «سوپاپ‌دار» که اشتباها به آن فیلتردار می‌گویند، یک‌طرفه بوده و بازدم  فرد را بیرون می‌دهد، اگر فردی مبتلا به کرونا باشد ویروس را به راحتی از ماسک بیرون داده و اطرافیان را آلوده می‌کند. استفاده از این نوع ماسک می‌تواند خطرناک باشد و به گسترش آلودگی کمک کند»

در زمان اوج کرونا یکی از ماسک‌هایی که به شدت کمیاب شده بود همین ماسک‌های به اصطلاح فیلتردار بود.

در واقع برخی از افراد بعد از زدن این ماسک‌ها با ژست خاصی در خیابان راه می‌رفتند و احساس می‌کردند کت و شلوار فلان برند بر تن‌شان است و عکاس‌ها مشغول عکس‌برداری از آنها هستند.

ماسک سوپاپ‌ دار استفاده نکنید

امروز متوجه شدیم این افراد ماسک‌دار اگر مبتلا به کرونا بودند و شاید خودشان هم خبر نداشتند، به راحتی تمام افراد اطراف خود را مبتلا کرده‌اند.

ماسک‌های سوپاپ‌دار طوری محبوب بود که برخی حاضر نبودند از آنها دل بکنند و بعد از پنجاه بار شستشو در حالی‌که ماسک بیچاره شبیه جوراب چروکیده جامانده در انتهای ماشین‌لباسشویی شده بود، باز روی صورت خود می‌گذاشتند و اعتقاد داشتند ماسک فیلتردار حتی بعد از پانصدبار شستشو باز هم از این ماسک‌های پارچه‌ای و یک‌بار مصرف بهتر است.

بعد از دیدن این خبر لطفاً ماسک‌های فیلتردار را کنار بگذارید و  از همان پارچه‌ای‌ یا یک‌بارمصرف استفاده کنید.

البته امیدواریم با اجباری شدن دوباره ماسک به قحطی و گرانی این کالا برنخوریم و دوباره مجبور به خریدشان با قیمتی چندبرابر نشویم.

حالا که دولت تجربه بحران ماسک و کمبود آن را گذرانده می‌تواند با مدیریت درست و دستور تولید به اندازه و توزیع مناسب از بروز مشکلات گذشته پیشگیری کند.

در زمان پیک اول کرونا، یک طرف ما مردم بدون ماسک بودیم و طرف دیگر انبارهایی که از انبوه ماسک در حال انفجار بودند؛

و هیچ‌وقت متوجه نشدیم چه مشکلی میان ما و انبارهای پر از ماسک بود که دست‌مان به‌شان نمی‌رسید.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 167732 ساعت خبر : 3:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167732
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات