غار باستانی کلدر خرم آباد برای جذب گردشگر آماده است؛‌ آقای استاندار به وعده عمل کنید

غار باستانی کلدر خرم آباد برای جذب گردشگر آماده است؛‌ آقای استاندار به وعده عمل کنید

به گزارش گلونی در میانه‌های بهار سال گذشته و پس از اکتشافات شگفت‌انگیز در غار باستانی کلدر خرم‌ آباد، استاندار لرستان از ایجاد سایت‌موزه در این مکان گفت و حرف‌های امیدوارکننده‌ای در رابطه ایجاد امکانات بازدید و گردشگری در این مکان زد‌.

اکنون که بیش از یکسال از آن زمان گذشته است نه تنها هیچ اقدامی در اینباره انجام نشده بلکه با کم‌کاری اداره کل میراث فرهنگی، کاوش‌ها تعطیل شده‌اند و تنش زیادی بین تیم موفق کاوش و مدیر کل میراث فرهنگی به وجود آمده است.

از سوی دیگر این اداره کل صحبت از آغاز پروژه‌های گردشگری در نقاط دیگر خرم آباد می‌کند. مثال آن در نظر گرفتن ۱۵۰میلیون تومان برای ساخت سرویس بهداشتی در پارک جنگلی مخملکوه است.

چطور می‌شود که در این بی‌پولی که به گفته مدیران میراث گریبانشان را می‌فشرد، این مبلغ را برای پروژه‌ای که به‌هیچوجه در اولویت نیست هزینه می‌کنند؟

اگر قرار بر اولویت‌بندی و بهره‌وری حداکثری از منابع مالی باشد بدون شک سایت موزه غار کلدر باید رده نخست باشد.

غار باستانی کلدر خرم آباد برای جذب گردشگر آماده است

نماشای گلونی را دنبال کنید

غار کلدر در یک منطقه حفاظت‌شده قرار دارد و می‌توان با هزینه نه‌چندان زیادی آنجا را آماده میزبانی از علاقه‌مندان به تاریخ و طبیعت کرد.

ساخت یک کانکس نگهبانی و مدیریت مناسب و یک کانکس فروش بلیت، همچنین ایجاد محفظه‌های استاندار و ایمن برای نمایش اشیا مکشوفه و ایجاد یک در شیشه در ورودی غار می‌تواند برای شروع کار کافی باشد.

این کار هزینه چندانی نخواهد داشت و با همان هزینه ساخت سرویس بهداشتی در مخملکوه می‌شود سیل بازدیدکنندگان و گردشگران را به سمت غار کلدر روانه کرد.

آنگاه کم‌کم و در طول زمان این سایت تکمیل خواهد شد.

همه اینها به شرطی است که لجبازی‌ها خاتمه یابد و اولویت‌های تصمیم‌گیری در مورد گردشگری استان لرستان به سمت این گنجینه جهانی برود.

هرچند با رویکرد کنونی مدیریت میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان و فراموش‌کاری استاندار در مورد وعده‌هایش، رسیدن به همین حداقل‌ها هم دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد.

پایان پیام

کد خبر : 168187 ساعت خبر : 12:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=168187
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات