کتاب بیرون و ماهی های عاشق نوشته مسعود ملک یاری درباره دردسر شهری به نام روشن

کتاب بیرون و ماهی های عاشق نوشته مسعود ملک یاری درباره دردسر شهری به نام روشن

به گزارش گلونی آیا شما هم به این فکر می‌کنید که چطور می‌توانید کودک‌تان را حافظ محیط زیست و دوست‌دار آن پرورش دهید؟

چه باید کرد تا بچه‌ها از سنین پایین با مفاهیم محیط زیستی و خطراتی که طبیعت را تهدید می‌کند آشنا شوند و خود را در مقابل طبیعت مسئول بدانند؟

اگر کودکان ما بدانند چه اتفاقاتی ممکن است دریا و حیوانات داخل آن، جنگل‌ها و طبیعت زیبا را نابود کند، نه‌تنها خودشان فردی مسئولیت‌پذیر در قبال طبیعت می‌شوند بلکه سعی می‌کنند این دغدغه را به دوستان‌شان هم انتقال دهند و می‌توان امیدوار بود در آینده افرادی حافظ طبیعت و محیط زیست  شوند.

انتشارات نردبان کتابی با عنوان «بیرون و ماهی‌های عاشق» نوشته مسعود ملک یاری با تصویرگری غزل فتح‌الهی به چاپ رسانده که در آن از شهری به نام روشن می‌گوید.

شهری که دردسری بزرگ پیدا کرده و حالا معلوم نیست چطور می‌خواهند از شرش خلاص شوند.

«رادون» از راه رسیده و معجونی جادویی با خودش آورده که همه چیز را برق می‌اندازد و طوری تمیز می‌کند که از درخشش خانه‌ها، شب‌ هم مثل روز روشن می‌شود. اما این کف جادویی دردسرهای بزرگی به وجود می‌آورد…

قسمتی از کتاب بیرون و ماهی های عاشق

«اسم من بیرون است. چون بیرون به دنیا آمده‌ام. یعنی بیرون بیمارستان. اسمم را دوست دارم. ماهی‌های عشق نور را هم دوست دارم.

من ازشان یاد گرفته‌ام که آدم باید عشق یک چیزی را در زندگی‌اش داشته باشد؛ چه مثل افشون، عشق دودکش باشد، چه مثل این ماهی‌ها، عشق نور. در شهر روشن همه چیز تمیز است.

در رودخانه زلال شنا می‌کنیم هر چند به قول بابا، رودخانه دو رو دارد؛ آرام و طوفانی؛ من خرافاتی نیستم ولی روزی که آقای رادون آمد رودخانه طوفانی بود.»

مجموعه «دردسرهای شهر روشن» شامل چهار کتاب است که یکی از آنها بیرون و ماهی‌های عاشق نام دارد و کتاب‌های «گلاشول و خاندان پریکولیده»، «آدم‌های معمولی یک طبقه» و «چیزهای مهمی مثل موسیقی» نیز در این مجموعه قرار دارند.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 170149 ساعت خبر : 12:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=170149
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات