موسیقی چیست؛ هنری پر از احساس و زیبایی

موسیقی و تاثیر درمانی آن بر روی بیماری‌ها؛ نسخه موسیقی، معجزه بهبودی

به گزارش گلونی موسیقی را بدون شک باید جز مهم‌ترین و تاثیرگذارترین درمان‌ها قرار داد. چرا که همه روزه خیلی از ما بسیاری از احساسات‌مان را با موسیقی تخلیه می‌کنیم.

از شادی و خوشحالی گرفته تا خدای نکرده احساس غم و ناراحتی. موسیقی تاثیر بسیار زیادی بر حال آدم‌ها دارد. گوش دادن به موزیک می‌تواند حال بدمان را خوب و حتی حال خوب‌مان را بد کند.

بی‌جهت نیست که بارها تاثیر موسیقی بر روی حیوانات و گیاهان مورد آزمایش قرار گرفته.

همه این آزمایش‌ها نشان می‌دهد موسیقی‌ها می‌توانند تا چه اندازه تاثیرگذار باشد. حتی روی موجوداتی که مانند ما عقل ندارند.

افرادی که موسیقی را کمی بیش‌تر از ما مردم عادی دنبال می‌کنند مسلما بهره بیش‌تری هم از آن می‌برند.

حتما شما هم دور و برتان افرادی که ساز می‌زنند دیده‌اید، آرامش‌شان و حال خوشی که از نواختن سازها می‌گیرند کاملا مشهود و مشخص است.

موسیقی‌ها حتی می‌توانند زبان ما باشند برای وقت‌هایی که نمی‌توانیم پیام‌مان را با همین زبان ساده و در قالب جملات و واژگان بیان کنیم.

گاه فرستادن یک قطعه ساده موسیقی برای یک نفر می‌تواند بخش زیادی از احساسات ما را به او منتقل کرده و حتی حرف دل‌مان را بازگو کند.

بسیاری از روانپزشکان برای بیماران خود موسیقی تجویز می‌کنند، برای هر کسی مطابق سلیقه‌اش، چون موسیقی‌ها روی ذهن و فکر تاثیر خودش را می‌گذارد.

بدون آن‌که بفهمیم توی جان‌مان می‌نشیند، لکه‌های غم و استرس را از روی قلب‌ و فکرمان برمی‌دارد و ما را آرام می‌کند برای تصمیم‌گیری‌های بهتر در شرایط سخت.

موسیقی‌ها را نباید دست کم گرفت و هرگز نباید به بهانه مشغله یا هرچیز دیگری آن را از زندگی‌مان حذف کنیم.

همه ما باید دقایقی از روزمان را به شنیدن موزیک مورد علاقه‌مان اختصاص دهیم تا تاثیر فوق‌العاده‌اش را روی کیفیت زندگی ببینیم.

پایان پیام

کد خبر : 170264 ساعت خبر : 9:43 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=170264
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات