بازگشایی L.C نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد

استاندار لرستان از بازگشایی L.C  نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهندس هوشنگ بازوند در خصوص آخرین وضعیت نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد، بیان کرد: این نیروگاه به عنوان پروژه‌ای بزرگ و زیرساختی در لرستان و شهر خرم‌آباد اثری بسیار تعیین‌کننده در توسعه و اشتغال استان دارد.

وی ادامه داد: این نیروگاه بیش از هشت سال در انتظار فراهم شدن شرایط و زیرساخت‌های متعدد بوده و در واقع به حالت راکد و تعطیل درآمده بود.

استاندار با بیان اینکه برای این نیروگاه سیکل ترکیبی بیش از یکسال پیگیری، نشست و سفرهای انجام شده است، مهم‌ترین نیاز این پروژه را تسهیلات ارزی برشمرد و یادآور شد: در جلسه‌ای که با مدیر عامل بانک ملی داشتیم، مقرر شد بازگشایی L.C نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد انجام شود.

بازوند مبلغ این L.C را ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: قرار است تا ۱۵ روز آینده نسبت به بازگشایی این L.C و شروع عملیات اجرایی این نیروگاه اقدام شود.

وی یادآور شد: نیروگاه‌های سیکل ترکیبی راندمان بیشتری نسبت به نیروگاه‌های گازی دارند و این یکی دیگر از مزیت‌های این پروژه مهم و اساسی استان است.

استاندار تصریح کرد: با توجه به اینکه لرستان فاقد صنعت تولید انرژی است این نیروگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مهندس بازوند همچنین با اشاره به مجتمع مواد غذایی گهر، بیان کرد: در این جلسه (جلسه با مدیر عامل بانک ملی) در خصوص راه‌اندازی این مجتمع قرار شد به‌زودی عملیات اجرایی آن توسط بانک ملی انجام شود.

وی تصریح کرد: مجتمع صنایع غذایی گهر یکی از کارخانه‌های مجموعه هلدینگ آریا بوده که پس از افشای فساد بزرگ اقتصادی در سال ۹۰ روند اجرایی آن به دستور مقامات قضایی متوقف شد.

به گفته بازوند راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد و  مجتمع صنایع غذایی گهر اتفاق بزرگی در صنعت و رونق اقتصاد استان خواهد بود.

پایان پیام

کد خبر : 17302 ساعت خبر : 1:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17302
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات