سامانه مدیریت انرژی ساختمان‌های اداری

سامانه مدیریت انرژی ساختمان‌های اداری کشور به‌منظور بهینه‌سازی مصرف و پایش انرژی در سازمان‌ها از سوی سابا راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیر دفتر مطالعات و بهره‌وری انرژی ساختمان سازمان بهره‌وری انرژی ایران با اعلام این خبر گفت: یکی از مهم‌ترین موارد در مدیریت انرژی سازمان‌ها، کنترل، پایش و هدف‌گذاری مصارف انرژی انشعابات و زیر مجموعهای هر سازمان است و در واقع نخستین گام در راستای بهینه سازی مصرف انرژی برای هر مجموعه از مصرف کنندگان انرژی مدیریت انرژی است.
سعید امانی ادامه داد: مدیریت انرژی ساختاری است که در یک سازمان استقرار مییابد و با طرحریزی، پایش و اصلاح برنامه‌های انرژی در طول زمان، مصرف انرژی را مدیریت میکند.
وی تصریح کرد: در سازمانهای بزرگ که دارای زیرمجموعههای گسترده هستند، استقرار سامانه مدیریت انرژی نیازمند ایجاد شبکهای از کارشناسان، مسئولان و مدیران انرژی در تمامی ساختمانها و سازمانهای مربوطه در قالب سامانه مدیریت انرژی است.
امانی درباره مشخصات این سامانه گفت: سامانه مدیریت انرژی ساختمانهای اداری سیستمی مدیریتی است که مناسبتر است بر مبنای یک زیرساخت نرمافزاری جامع ساخته شود. در این سیستم باید ارتباط کامل بین مسئولین انرژی ساختمانها، مدیران انرژی سازمانها و کمیتههای عالی انرژی در هر سازمان برقرار باشد. مجموعه این عوامل ضرورت انجام پروژه را جهت استقرار سیستم مدیریت انرژی در ساختمان‌ها آ بیش از پیش نمایان ساخته است.
وی افزود: پس از ایجاد یک سیستم مدیریتی استاندارد با دسترسیهای مختلف وظیفه دیگر سامانه انرژی مورد نظر ارائه گزارشهای فنی، کمک به تجزیه و تحلیل صحیح مصارف انرژی، ایجاد برچسب انرژی، پایش انرژی و در نهایت ارائه راهکارهای پیشنهادی برای مدیریت مصرف و کاهش مصرف انرژی در سازمان مربوطه است.
پایان پیام

کد خبر : 17335 ساعت خبر : 10:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17335
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات