بازپروری جانوران در پردیسان برای رهاسازی در طبیعت

تیمارگونه‌های جانوری، بهبود و رهاسازی و برگرداندن آنها به طبیعت از وظایف و رسالت‌های اصلی کلینیک حیات وحش پارک طبیعت پردیسان است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی عمارلویی مسئول کلینیک پارک پردیسان دراین رابطه گفت: تعداد زیادی از پرندگان، خزندگان و پستانداران که دراطراف شهرها توسط مردم پیدا می‌شوند به این مرکز بازپروی جهت نگهداری و یا تیمار منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: تعدادی از این گونه‌ها پس از درمان توانایی بازگشت به طبیعت رادارند و تعدادی دیگرمجبورند دراین محل بمانند و توسط کارکنان کلینیک تغذیه می‌شوند.

وی با اشاره به رهاسازی مجدد گونه‌ها به طبیعت گفت: در دو روز گذشته تعدادی از گونه‌های جانوری موجود در کلینیک از جمله ۸ عدد لاک پشت برکه‌ای، ۱ عدد مارآبی، ۲ عدد بوتیمار، ۱ عدد گاوچرانک، ۱ عدد خوتکا که توسط مردم به این کلینک تحویل داده شده بود بعد از تیمار در این مرکز به اداره کل محیط زیست گیلان جهت رهاسازی به آغوش طبیعت برگردانده شد.

عمارلوئی اظهارداشت: درحال حاضر کلینیک پارک پردیسان آمادگی دارد تعدادی گونه ازجمله سنجاب ایران، سنجاب زمینی، سارگپه، روباه، شاه بوف و جغد شاخدار جهت رهاسازی به طبیعت اقدام کند.

مسئول کلینیک پارک پردیسان با تقدیر از همراهی و همکاری دوستداران و حامیان محیط زیست، ازهموطنان خواست از خرید و نگهداری حیوانات وحشی بدون مجوزدر منازل اکیداً خودداری کرده و با مشاهده افرادی که اقدام به خریدوفروش گونه‌های جانوری غیرمجاز می‌کنند مراتب را به سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

به گفته عمارلوئی، کلینیک پارک پردیسان علی‌رغم مشکلاتی از جمله نبود اعتبارات لازم، فقدان جایگاه مناسب برای نگهداری حیوانات، نبود تجهیزات و نیروی انسانی، تاکنون توانسته جان بسیاری ازگونه‌های حیات وحش را نجات داده و به طبیعت بازگرداند.

 پایان پیام

کد خبر : 17371 ساعت خبر : 1:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17371
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات