نگرانی اولیا از آینده تحصیلی فرزندان

نگرانی اولیا از آینده تحصیلی فرزندان

به گزارش گلونی سال‌هاست در هر خانه‌ای که یک فرد محصل وجود داشته باشد، نگرانی برای آینده و ادامه تحصیل آن فرد به یک نگرانی مزمن تبدیل شده است که از ثبت نام در مدرسه کارآمد گرفته تا انتخاب رشته و تعیین شغل آینده را شامل می‌شود.

با وجود آنکه نگرانی مزمن شده ادامه تحصیل، کمی آپدیت شده است و جای خودش را به نگرانی بابت «آموزش مجازی» فرزندان داده است، اما همچنان میهمان خانه‌هایی است که محصلی در آن وجود دارد.

این روزها شاهد والدینی هستیم که نه تنها باید نگران ابتلا افراد خانواده به بیماری کرونا باشند بلکه باید نگران آموزش مجازی فرزندانشان باشند که هیچ برنامه‌ریزی اصولی برای آن صورت نگرفته است.

فرقی هم ندارد محصل خانواده سال اول ابتدایی باشد یا سال آخر دکترای حرفه‌ای.

به هر حال تمام کلاس‌های درس در سال تحصیلی جاری قرار است مجازی برگزار شود و مسؤلین امر نیز فقط در تاریخ اجرای آن که ۱۵ شهریور است تأکید می‌ورزند ولی روی چگونگی برگزار شدن کلاس‌ها نه تنها توافقی بین خودشان ندارند بلکه حتا نوع امکانات محیط‌های آموزشی نیز بسیار متفاوت است.

از جمله وضعیت‌های بسیار نگران کننده که اولیا با آن روبه‌رو هستند می‌توان به تخصصی بودن فرایند آموزش اشاره نمود.

نگرانی اولیا از آینده تحصیلی فرزندان

بسیاری از مادرانی که فرزندان محصل دارند، چه شاغل باشند و چه خانه‌دار و چه آنهایی که تحصیلات دانشگاهی دارند، با روش‌های اصولی و جدید تدریس آشنا نیستند در حالیکه کتاب‌های درسی به صورت وسیع و گسترده تغییر کرده‌اند و همین مسئله نه تنها آموزش مفاهیم را برای اولیا بسیار سخت و ناهنجار می‌کند بلکه ضرورت تدریس توسط معلمین را دو چندان می‌کند.

حتا معلمین نیز برای رسیدن به این سطح از توانایی برای تدریس شاگردان، ساعت‌ها آموزش ضمن خدمت گذرانده‌اند.

در کنار ضرورت آموزش توسط معلمین، رشد دانش‌آموز در محیط مدرسه و کلاس درس است که اهمیت پیدا می‌کند چرا که مدرسه و به خصوص محیط کلاس و ارتباط بین معلم و شاگرد، سبب رشد روابط اجتماعی در کودکان می‌شود.

عدم برقراری ارتباط موثر با گروه همسال، محروم ماندن از فعالیت‌های گروهی و جمعی، عدم تحرک و استفاده بیش از حد از موبایل و تبلت آن‌ هم برای فرایند توجیه شده‌ای همچون درس از دیگر نگرانی‌ها و مصائبی است که اولیا با آن دست به گریبان هستند.

پایان پیام

نویسنده: بهاره حاصلیان

کد خبر : 175562 ساعت خبر : 9:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=175562
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات