طرح برق مجانی با سکه ۱۰ میلیونی جور نیست

طرح برق مجانی با سکه ۱۰ میلیونی جور نیست

به گزارش گلونی طرح برق امید یا همان برق مجانی با هدف مدیریت مصرف و فرهنگسازی از دوماه دیگر رسما وارد مرحله اجرا خواهد شد که با اجرای آن کم مصرف‌ها دیگر از پرداخت قبض برق معاف می‌شوند حتی برای پرمصرف‌ها نیز این امکان وجود دارد که با کاهش مصرف از پرداخت قبض رهایی یابند.

طرح برق مجانی

این یکی از خبرهای خوبی بود که دولت در این چند سال به مردم داد. خبرها معمولا جز گرانی چیزی نبود اما این بار دولت با ذوق و شوق این خبر را اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک کم‌مصرف‌ها می‌توانند پول برق را ندهند.

اما مردم آن قدر چه دولت از اعلام این خبر ذوق‌زده بودند از شنیدنش ذوق‌زده نشدند.

آن‌ها می‌گویند دلار ۶ برابر شده است. طلا و سکه و خودرو و بنزین چندبرابر شده است. تمام مایحتاج زندگی با قیمتی چندبرابر عرضه می‌شود.

کرایه‌های تاکسی، اجاره خانه، هزینه خرید مسکن و… همگی چندبرابر شده‌اند حالا ما بیاییم برای یک قبض برق که قرار است مجانی باشد خوشحالی کنیم؟

اگر دولت به فکر مردم است، هزینه مایحتاج زندگی و دلار و سکه و طلا و بنزین و کرایه خانه و مسکن و… را برگرداند به قیمت دو سال قبل، ما قول می‌دهیم هر قبض برقی که برای‌مان آمد را دوبرابر پرداخت کنیم.

حتا بعضی‌ها تا سه برابر و چهار برابر را هم مدعی شدند که پرداخت می‌کنند.

فقط به این شرط که دلار بشود همان ۴ هزار تومان. سکه بشود همان ۱ میلیون تومان. پراید بشود همان ۱۷ میلیون تومان (که هرچند همین هم خیلی گران بود). بنزین بشود همان هزار تومان و… بعد ما قول می‌دهیم قبض برق‌مان را دوبله و سوبله پرداخت کنیم.

اما صد دریغ و هزار افسوس که این مبالغ دیگر به قیمت یک سال پیش خود بازنمی‌گردند. قدرت خرید ما به چند ماه پیش نمی‌رسد و این جای ذوق زدگی ندارد.

کار به جایی رسیده است که طرفداران دولتی که شعارش «به عقب بازنمی‌گردیم» بود التماس دعا دارند و می‌گویند: «شما را به خدا ما را به عقب بازگردانید». گویا وعده برق مجانی هم کاری از پیش نمی‌برد.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 175698 ساعت خبر : 2:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=175698
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات