تنگه شوتاریکو هرمزگان هنر طبیعت در اشکال مختلف کوه‌ها و صخره‌ها

تنگه شوتاریکو هرمزگان هنر طبیعت در اشکال مختلف کوه‌ها و صخره‌ها

به گزارش گلونی استان هرمزگان پر از جاذبه‌های طبیعی و زیباست. کوه‌ها و صخره‌هایی با اشکال عجیب و خاص از زیبایی‌های منحصر به‌ فرد این استان است.

در نقاط مختلف هرمزگان، دره‌ها و تنگه‌هایی وجود دارد که می‌توانید این اشکال عجیب و خاص را در آن‌ها ببینید. یکی از این مناطق، تنگه شوتاریکو است. تنگه‌ای با دیواره‌های عجیب و منحنی‌هایی که معلوم نیست از کجا شروع و به کجا ختم می‌شوند.

تنگه شوتاریکو هرمزگان هنر طبیعت در اشکال مختلف

گذر سال‌ها بر چهر این تنگه اثر گذاشته و هرکدام از دیواره‌ها و صخره‌ها را به شکلی خاص درآورده است. انگار طبیعت، این تنگه را مانند مومی در دست گرفته و به هر قسمت انحنایی خاص داده.

گاهی دلش خواسته جایی را به شکل غار درآورد و قسمتی را هم باز بگذارد برای رسیدن نور به رودی کوچک که از وسط این منحنی‌ها می‌گذرد.

وارد تنگه که می‌شوید دیواره‌ها شما را از گرما محفوظ نگه می‌دارند و هوایی خنک نصیب‌تان می‌شود. البته قبل از شما پرندگان بسیاری این هوای خوش و خنک را پیدا کرده‌اند.

تنگه شوتاریکو هرمزگان در جنوب ایران در شهرستان پارسیان حوای روستای چک چک واقع شده است. کوه‌های شوتاریکو همانند اغلب کوه‌های جنوبی کشور از ظاهری جالب و متفاوت برخوردارند.

کوه‌هایی به رنگ روشن که ظاهری خشن و پر از فرورفتگی‌های متعدد دارند که نشان از فرسایش شدید این ارتفاعات دارد.

ارتفاعاتی که ظاهر خشن‌شان در همان ابتدای مسیر شاید کمی ترسناک هم به نظر برسد. در میان ارتفاعات دره‌ای ناهموار و سنگلاخی قرار دارد که اغلب یک رودخانه فصلی در آن جریان دارد.

گاهی اما به سبب کاهش بارندگی‌ها و گرمای هوا اثری از رودخانه نیست. دره نوردی اما به سبب ظاهر زیبا و شکوهمند کوه‌هایی که دو طرف دره را فراگرفته‌اند بسیار دلنشین است.

جهت گذر از این تنگه ناهموار، باید از روی صخره‌های متعدد از پیچ و خم‌های مختلفی عبور کنید. در همان ابتدای امر به خاطر داشته باشید که پیمودن این تنگه حتما نیازمند حضور یک راهنمای آشنا به مسیر است چراکه راه طولانی و طبیعت این منطقه نیز ناشناخته است.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 176357 ساعت خبر : 9:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=176357
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات