تعیین نرخ رشوه و شیرینی بچه‌ها انجام شد

تعیین نرخ رشوه و شیرینی بچه‌ها انجام شد

به گزارش گلونی یک نفر در سخنانی عجیب برای رشوه و شیرینی نرخ تعیین کرد.

یک نفر درباره تفاوت رشوه و شیرینی گفت:

شیرینی اگر پُرملات باشد با رشوه یکی است اما اگر فردی یک جعبه شیرینی یا مبلغ ۵۰۰ هزار تا ۱ و ۲ میلیون تومان پرداخت کند تنها شیرینی محسوب می‌شود. همانطور که شخصی به خانه کسی می‌رود و به اندازه بضاعت خود هدیه می‌دهد.

پس از انتشار این سخنان سوال‌های مهمی توسط مخاطبان مطرح شد. آن‌ها پرسیدند که چه دلیلی دارد یک نماینده مجلس برای رشوه و شیرینی نرخ تعیین کند؟

متاسفانه جواب‌های مثبتی نمی‌توان به این سوال داد.

اولین جوابی که به ذهن هرکس می‌رسد این است که گویا برخی از مبالغ شیرینی که دریافت می‌کنند راضی نیستند و اینطور می‌خواهند به دیگران بفهمانند که اگر قصد شیرینی دادن دارید نرخ امسال ما از ۵۰۰ تا ۲ میلیون تومان است.

کمتر ندهید که انصافا نمی‌صرفد. یا شاید هم از مبالغ رشوه ناراضی هستند و اینطور می‌خواهند پیشاپیش به مراجعین محترم بگویند که اگر می‌خواهید کارتان راه بیوفتد از ۵۰۰ میلیون به بالا باید پرداخت کنید. کمتر از این در حد شیرینی محسوب می‌شود و انتظار بالایی از ما نداشته باشید.

اما ما مطمئن هستیم که منظور ایشان این جملات بالا نیست.

احتمالا می‌خواستند جرم پرداخت شیرینی با رشوه را از هم تفکیک کنند و بگویند اگر مبلغی بالاتر از ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شد دیگر نمی‌توان به آن شیرینی گفت و آن دیگر رشوه است و باید مجازات به شدت سختی برای آن‌ها تعیین کرد.

بله. احتمالا منظورشان این بوده است که خب در بیان منظور خود ناتوان بودند و فکر این را نکردند که سخنان یک مسئول از هرمورد دیگری برای یک مسئول مهم‌تر است و رسانه‌ها با تقطیع حرف‌های ایشان می‌توانند به راحتی آبروی کشور را ببرند.

خلاصه هر دو اتفاق بالا اگر افتاده باشد بسیار ناراحت کننده است. نمی‌دانیم به کدام یک راضی باشیم؟

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 178587 ساعت خبر : 12:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=178587
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات