بیانیه اختتامیه گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست

گردهمایی گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست سراسر کشور در خرم‌آباد با بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، در این بیانیه آمده است:

‌محیط زیست عرصه امید است، اما انسان مدرن با عملکرد خود امید را به یأس بدل کرده و امروز پس از برداشت‌های بی رویه از منابع طبیعی، زمین را از موقعیتی برای زندگی به منبعی برای کسب سود بیشتر تبدیل کرده است. همین روند موجب آسیب دیدن انسان‌ها از آلودگی و تخریب‌هایی که خود به بار آورده‌اند، و فزونی رنج بشر شده است.

محیط زیست ایران گوهر یگانه‌ای است که گوناگونی فراوانی در خود جای داده است، اما عوامل متعددی که مهم ترین آن انسانی است، بحران‌های فراوانی به وجود آورده است.

خشک شدن تالاب‌ها و از بین رفتن منابع آب داخل کشور که دریاچه ارومیه از مهم ترین آنهاست، آتش‌سوزی، برداشت بی رویه و تخریب جنگل‌ها از جمله جنگل‌های زاگرس و شمال کشور، خطر انقراض گونه‌های جانوری از جمله یوزپلنگ ایرانی و سمندر لرستانی، آلودگی هوای کلانشهرها با دود حاصل از عملکرد کارخانه‌ها، خودروهای شخصی و ماشین آلات صنعتی، بروز پدیده گرد و غبار و …، همه و همه نفس طبیعت ایران را به شماره انداخته ‌است.

اکنون که به تدبیر شهروندان، دوران امید فرارسیده، وقت آن است که قدم‌های پایداری برای حفاظت از محیط زیست برداشته شود.

دولت کافی است تا تصمیم بگیرد طبیعت را قربانی چرخ‌های بی رحم ماشین توسعه نکند، در روند توسعه پایدار گام بردارد و فضا را برای فعالیت گروه‌های مردم نهاد آماده کند. هر چند تغییراتی در جهت بهبود فضا صورت گرفته است، اما هنوز مشکلات فراوانی در راه فعالیت گروه‌های دانشجویی و گروه‌های مردم نهاد وجود دارد.

ظرفیت‌های فراوانی در گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ساز تغییراتی در فعالیت‌های حفاظتی باشد.

باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی در کنار تشکل‌های محیط زیستی کشور به دنبال فراهم کردن فضایی برای فعالیت‌های محیط زیستی در سطح دانشگاه‌هاست.

پایان پیام

کد خبر : 18438 ساعت خبر : 0:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18438
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات