تندیس بزرگ فردوسی پرده‌برداری می‌شود

آیین بزرگداشت روز ملی فردوسی از ساعت ۱۷ امروز ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسئولان استانی، صاحبنظران و فردوسی پژوهان در آرامگاه این شاعر ملی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی با اعلام این خبر پرده‌برداری از تندیس بزرگ فردوسی واقع در تقاطع بزرگ آسیایی و بلوار شاهنامه را از جمله برنامه‌های این روز برشمرد.

محمد رکنی با اشاره به اینکه امسال مراسم روز بزرگداشت فردوسی با برگزاری ششمین کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور و با رونمایی از کتاب مکتب هرات و شعر فارسی نوشته حسن نصیری جامی از روز ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز شده است گفت: بزرگداشت این روز علاوه بر مشهد و آرامگاه فردوسی، در دیگر شهرستان‌های استان خراسان رضوی با برنامه‌هایی همچون شب شعر، نواختن زنگ فردوسی، انشاء با موضوع فردوسی، شاهنامه خوانی، نقالی، همایش، سخنرانی و برگزاری مراسم فرهنگی و هنری خواهد بود.

به گفته وی گلباران مقبره فردوسی با همراهی گروه منتخب با لباس اقوام ایرانی، پخش نماهنگی با عنوان روایتی از سخنان و یادداشت‌های مکتوب شخصیت‌های بازدید کننده از مجموعه آرامگاه فردوسی، سخنرانی فردوسی‌شناس فرنگیس شریف اوا از کشور تاجیکستان، اجرای شعر خوانی و تئا‌تر و…. از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز ملی فردوسی است.

از صبح امروز مراسم بازی‌های سنتی و آئینی، پرده رنگ آمیزی اشعار فردوسی و… در جوار بنای آرامگاه فردوسی آغاز شده است.

پایان پیام

کد خبر : 18495 ساعت خبر : 1:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18495
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات