شبکه آبرسانی خرم‌آباد بازسازی شود

فرماندار خرم‌آباد بر ضرورت بازسازی شبکه آبرسانی این شهرستان برای جلوگیری از هدر رفت آب تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر پنجشنبه در جلسه کمیته بحران آب شهرستان خرم‌آباد هدر رفتن آب در شبکه‌های شهری و روستایی را معضلی جدی دانست و اظهار داشت: شبکه‌های آبرسانی بایستی به‌سازی و باسازی شوند.

وی بر ضرورت مدرن شدن شبکه های آبرسانی کشاورزی تاکید کرد و افزود: بایستی در شهرستان خرم‌آباد به جای استفاده از آبیاری غرقابی به سمت آبیاری قطره ای و بارانی حرکت کرد.

فرماندار خرم‌آباد به طبقه‌بندی منابع آبی روستاهای این شهرستان در قالب سه وضعیت قرمز، زرد و سفید اشاره کرد و بیان داشت: به عنوان مثال از ۷۸ روستای بخش بیرانوند هشت روستا در وضعیت سفید و ۷۰ روستا در وضعیت زرد یا قرمز قرار دارند.

بر محدود کردن استفاده از آب های زیرزمینی تاکید کرد و بیان داشت: بایستی اولویت به برداشت آب‌های سطحی اختصاص داده شود از سفره‌های زیرزمینی کمتر استفاده کرد تا این منابع برای نسل آینده ذخیره شوند.

خجسته پور اظهار داشت: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خرم‌آباد بحث تامین اعتبار برای شبکه‌های آب روستایی مطرح خواهد شد و تا جایی که امکان داشته باشد سعی می‌شود در این شورا به بخش حوزه آب توجه بیشتری در بحث تامین اعتبار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هر چیزی از آب حیات می‌گیرد و در هر حوزه‌ای می توان ملاحظه به خرج داد جز موضوع آب، اضافه کرد: توجه به حوزه آب را نمی‌توان به تعویق انداخت لذا تمام توان خود را برای تامین اعتبار در بخش آب بکار می‌گیریم.

فرماندار خرم‌آباد از بخشداران خرم‌آباد خواست رفع معضلات اجتماعی در حوزه آب را در دستور کار خود قرار دهند و افزود: گاها مشاهده می‌شود در برخی مناطق روستایی آب فراوان بوده ولی به علت برخی معضلات اجتماعی اجازه دادن آب به بخش‌های دیگر داده نمی‌شود که بایستی این مسائل برطرف شود.

خجسته‌پور بر تلاش بخشداران در تحت پوشش قرارگرفتن روستاها به شبکه های آبرسانی تاکید کرد و گفت: به علت عدم وجود کنتور آب در برخی روستاها شاهد مصرف زیاد آب در این مناطق هستیم لذا در صورت امکان لازم است بخشداران روستا به روستا گشته و مردم را نسبت به اهمیت موضوع آب و استفاده از کنتور توجیه کنند.

وی ادامه داد: عدم پرداخت آب بها از جانب روستاییان یکی از دردهایی است که بایستی برای آن چاره ای اندیشید و ضرورت دارد بخشداران تذکرات لازم را در این خصوص داشته باشند.

پایان پیام

کد خبر : 1853 ساعت خبر : 1:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1853
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات