تاریخ‌نگاری بدون مصلحت‌اندیشی

امیرعباس تقی‌پور، مدیر مسوول و صاحب امتیاز ماهنامه مدیریت ارتباطات، طی پیامی که به مناسبت برگزاری مراسم تجلیل از ۳۹ سال فعالیت استاد سید‌فرید قاسمی در عرصه‌های روزنامه‌نگاری و پژوهش و انتشار اولین پیش شماره ماهنامه چهار گوش منتشر شده است به بیان برخی از خصایص اخلاقی و علمی ایشان پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، متن کامل این پیام به شرح زیر است؛
از گرفتاری‌ها این است که در تاریخ‌نگاری مصلحت‌اندیشی می‌کنیم و ضعیفیم اما استاد سیّد فرید قاسمی نه تنها در این موضوع ضعیف نیست و مصلحت‌اندیشی نمی‌کند بلکه به تنهایی بار وظایف و مسؤولیت‌های بسیاری از موظفین و حتی مؤسسات پژوهشی- تاریخی را نیز در حوزه مطبوعات به دوش کشیده است.
خوشبختانه به بهانه برگزاری مراسم تجلیل، کتابشناسی گزیده آثار سیّد فرید قاسمی منتشر می‌شود.
تألیف ۱۲۰ عنوان کتاب و بیش از ۱۰۰۰ مقاله، خدمت بی‌نظیری است که او به تاریخ مطبوعات ایران هدیه کرده است.
چه زیبا حافظه تاریخی مطبوعات خوانده می‌شود! با استاد، درباره تاریخ شفاهی مطبوعات گفت‌وگو کرده‌ و آن را در شماره آبان ماه ۹۳ ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر کرده‌ام که در این ویژه‌نامه هم بازنشر شده است.
همین، بهانه‌ای شد تا چند جلسه‌ای که هر یک برای من در یادگیری به اندازه یک ترم دانشگاهی محسوب می‌شد در خدمت ایشان باشم.
حافظه‌ی قوی، دامنه لغات گسترده و دانش وسیع، اشراف به تاریخ، دقت فوق‌العاده در بهره‌گیری از کلمات برای سخن گفتن و نوشتن، درست‌گویی، توجه به داشته‌ها و سرمایه‌های داخلی، دلسوزی و تواضع در عین اقتدار و دفاع از آنچه درست می‌داند، در چهره او موج می‌زند.
ماندگاری در تاریخ الزاماتی دارد؛ باید کارهایی کرده باشی مثل سیّد فرید قاسمی! البته که اگر این کارها با اخلاق همراه باشند نه تنها ماندگار بلکه الگو هم می‌شوی.
زندگی او با مطبوعات آمیخته است و مراسم گرامی‌داشتش نیز با تولد ۴گوش همراه شده است.
به دوست و برادر نازنینم علی شوقی بنام هم تبریک می‌گویم.
مراسم تجلیل از ۳۹ سال فعالیت «سیدفرید قاسمی» در عرصه‌های روزنامه‌نگاری و پژوهش، با حضور اساتید و پیشکسوتان رسانه در روز ۲۶ اردیبهشت‌ماه در یازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 18597 ساعت خبر : 8:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18597
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات