کنسرت شهرام ناظری در نیشابور برگزار می‌شود

سرپرست اداره موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از بلامانع بودن برگزاری کنسرت موسیقی شهرام ناظری در نیشابور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محسن سمیع افزود: اجرای استاد شهرام ناظری برای ۴ و ۵ خرداد ماه در نیشابور از نظر این اداره بلامانع است که مراتب را به صورت مکتوب نیز اعلام کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: امیدواریم اجرای استاد ناظری به صورت مطلوب با همکاری نیروی انتظامی و سایر نهادهای مسوول در نیشابور برگزار شود.

پایان پیام

شهرام ناظری

شهرام ناظری از آغاز دهه پنجاه در سطحِ کشوریِ ایران به عنوان یک هنرمند شناخته شد و نخستین آلبوم‌هایش به صورتِ آلبوم‌های مشترک با محمدرضا شجریان با محتوای میهنی و مضامینی نظیر آزادی‌خواهی در اواخر دهه پنجاه توسط کانون چاووش منتشر شد و از آثار کانون چاووش، تصنیف‌های «ایران ای سرای امید» ساختهٔ محمدرضا لطفی بر روی شعری از ه.ا.سایه که توسط هم شجریان و هم ناظری خوانده شد، و «آزادی» باصدای ناظری و «همراه شو عزیز» باصدای شجریان، به شهرت بالا رسیدند.

پس از پایان کار کانون چاووش، ناظری در دهه شصت به خواندن قطعات بسیار با شعر مولانا جلال‌الدین بلخی پرداخت و نخستین خواننده‌ای شد که به‌طور ویژه به شعر مولوی توجه کرده‌است و از آن میان، آلبوم «گل صدبرگ» به شهرت و محبوبیتِ بالا رسید. در آغاز دهه هفتاد، هم‌کاری شهرام ناظری با پسرعمویش کیخسرو پورناظری منجر به خلق آثار بسیار با ساز تنبور شد. از آثار حاصل این دوره، تصنیف «مهتاب‌رو» شهرت خاصی یافت.

از معروف‌ترین تصنیف‌های شهرام ناظری می‌توان به تصنیف‌های «اندک اندک» با شعر مولانا در آلبوم «گل صدبرگ»، تصنیف «آتشی در نیستان» با شعر مجذوب تبریزی در آلبومی به همین نام، «کاروان شهید» با آهنگ محمدرضا لطفی و «شیدا شدم» با شعر خودش، تصنیف «مهتاب‌رو» در آلبومی به همین نام، و تصنیف‌های میهنی و ایران‌دوستانه‌اش (مانند سرود «ایران جوان» یا آثار کانون چاووش) اشاره کرد.

کد خبر : 18847 ساعت خبر : 9:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18847
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات