مردم خودشان اصرار دارند بلیت مترو افزایش یابد

آیا صلاح است؟

مردم خودشان اصرار دارند بلیت مترو افزایش یابد

به گزارش گلونی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: «۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۵۰۷ واگن مترو و نزدیک به ۸۰ هزار تاکسی در تهران تردد می‌کنند که چه در حوزه واگن‌ها و چه در حوزه اتوبوسرانی، دستگاه‌ها نیازمند به‌ روزرسانی هستند».

سید مناف هاشمی در ادامه بیان داشت: «درآمد مترو، اتوبوس و تاکسیرانی کاهش یافته است و نتوانسته است خود را به روز کند. مبلغ تمام شده یک بلیت مترو برای ما ۱۵ هزار تومان است، اما از مسافر هزار تومان گرفته می‌شود که یا باید قیمت واقعی بلیت را از مردم بگیریم یا باید دولت این پول را جبران کند که البته دولت هم آن را جبران می‌کند.

نمی‌گوییم که تمام پول قیمت واقعی بلیت را مردم بدهند، اما بالاخره باید در حد ۵ هزار تومان را مردم بدهند».

مردم خودشان اصرار دارند

گرچه این روزها به منظور حفظ سلامت شهروندان بسیاری از مشاغل و کسب و کارها تعطیل شده‌اند و بسیاری از فعالیت‌های اداری نیز با حضور یک سوم کارمندان و یا کمتر انجام می‌شوند، اما همچنان مترو از مسافران لبریز است.

مسافرانی که گرچه وخامت گسترش بیماری را درک کرده‌اند اما چاره‌ دیگری ندارند تا خود را به محل کارشان برسانند. و در واقع هیچ کدام از آنها را نباید بی‌توجه به خطرات انتقال بیماری برای خودشان و یا خانواده‌شان تصور کرد.

آنهایی که حتا نمی‌توانند از یک یا دو هفته کارشان بگذرند که شاید درآمدی روزمزد داشته باشند، چگونه می‌توانند با افزایش ۵ برابری قیمت بلیت مترو کنار بیایند و آب از آب تکان نخورد؟

آیا صلاح است؟ آیا انصاف است؟ پس دولت حامی و خدمتگزار به چه معنا است؟

معاون شهرداری محترم شما نمی‌گویید که مردم «تمام پول قیمت بلیت مترو» را بدهند. بسیار عالی است که نمی‌گویید! اگر زمانی نیز بگویید، ما از این گوش می‌گیریم و از آن گوش در می‌کنیم!

اما در حد همان ۵ هزار تومان نیز با تأمل و سنجیده تصمیم بگیرید زیرا زندگی تعداد قابل توجهی از شهروندان این تهران بزرگ با همان افزایش ۵ برابری قیمت بلیت مترو زیرورو می‌شود.

پایان پیام

نویسنده: بهاره حاصلیان

کد خبر : 188626 ساعت خبر : 9:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=188626
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات