برگزارى آيين درختكارى به مناسبت بزرگداشت شهداى ٤ آذر ١٣٦٥ شهرستان انديمشك

برگزارى آيين درختكارى به مناسبت بزرگداشت شهداى ٤ آذر ١٣٦٥ شهرستان انديمشك

به گزارش گلونی به مناسبت بزرگداشت شهدای ۴ آذر ۱۳۶۵ شهرستان اندیمشک، آيين درختكارى با مشاركت اداره کل راه‌آهن زاگرس و انجمن حامیان طبیعت زاگرس برگزار گرديد.

در اين مراسم، مهندس زیودار مدیرکل راه‌آهن ناحيه زاگرس درباره نقش راه‌آهن در دوران دفاع مقدس و حماسه ۴ آذر ١٣٦٥ سخن گفتند و توضيحاتى پيرامون آمار شهدا و مجروحان کارکنان اين ناحيه در آن روز ارائه نمودند.

گزارش تصویری از برگزارى آيين درختكارى در انديمشك

راه‌آهن انديمشك به عنوان يكى از نواحى استراتژيك راه‌آهن كشور، در تمام دوران دفاع مقدس از جمله در بمباران هوايى ٤ آذر ١٣٦٥ كه طولانى ترين بمباران هوايى تاريخ ايران و دومين در دنيا به لحاظ مدت زمان است، همواره خدمت‌رسانى خود را به صورت بى‌وقفه انجام مى‌داد و از اين حيث، به ارتش دوم ايران معروف است.

سایر ویدیوها در آپارات گلونی 

در ادامه اين مراسم، میثم مرادی دبیر انجمن حاميان زاگرس انديمشك، ضمن گرامیداشت این حماسه ماندگار، هدف از برگزارى اين مراسم را گامى در جهت تلاش براى پاسداشت و زنده نگه داشتن یاد شهدای ۴ آذر و معرفى آن به نسل آینده بيان نمود.

بیان خاطرات و رشادت‌های مردم توسط شاهدان عينى واقعه ۴ آذر ١٣٦٥ بخش ديگرى از اين مراسم بود.

در پایان، ده‌ها اصله نهال بومی کنار به نیت شهدای ۴ آذر در بوستان ۴ آذر منطقه راه‌آهن انديمشك، کاشته شد.

بمباران هوايى ٤ آذر انديمشك، طولانى‌ترين بمباران هوايى تاريخ ايران است كه ٥٤ فروند هواپيماى عراقى به مدت يك ساعت و ٤٥ دقيقه، نقاط مختلف شهر انديمشك را بمباران نمودند كه موجب شهادت ٣٠٠ نفر و مجروح شدن حدود ٨٠٠ نفر گرديد.

اين حمله هوايى به عنوان دومين بمباران هوايى تاريخ دنيا بعد از جنگ جهانى دوم محسوب مى‌شود.

موقعيت استراتژيك شهر انديمشك به عنوان محل اتصال سه استان خوزستان، لرستان و ايلام، وجود راه‌آهن و مسير ارتباطى آسفالته و سد و نيروگاه دز انديمشك به عنوان تامين‌كننده اصلى برق كشور، عبور خطوط لوله نفت، نزديكى به پايگاه هوايى و… از جمله دلايل دشمن براى اين حمله گسترده به انديمشك در آن روز خونين بود.

پایان پیام

کد خبر : 188773 ساعت خبر : 2:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=188773
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات