برگزیدگان جشنواره فیلم گرین می معرفی شدند

در حاشیه پنجمین روز برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران، آثار برتر جشنواره فیلم گرین می (GREEN ME FILM FESTIVAL) معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، جشنواره «فیلم سبز» برلین (GREEN FILM) هر سال بعد از برگزاری این رویداد با همکاری دیگر فستیوال های «فیلم سبز» دنیا، مسابقه فیلمسازی در دانشگاه‌ها یا مدارس سینمایی با موضوع مورد نظر این جشنواره را برگزار می کند و در تازه‌ترین اقدام هم با جشنواره فیلم «سبز» ایران مشارکتی داشته‌اند.

در همین راستا نیکولای نیمن رئیس این جشنواره که داور پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز است کارگاهی آموزشی برای دانشجویان دانشکده سینما تئاتر برگزار کرد و دانشجویان در قالب پنج گروه، ۹۶ ساعت فرصت داشتند تا فیلمی با محوریت «بحران آب» بسازند که صبح چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت این آثار توسط نیکولای نیمن، مهدی نادری، زفیرا یاسیف، مهدی قربان‌پور، پوریا حیدری و بهمن کیارستمی داوری شد.

هیئت داوران این بخش متشکل از نیکولای نیمن، مهدی نادری، زفیرا یاسیف، مهدی قربان‌پور، پوریا حیدری و بهمن کیارستمی فیلم کوتاه «گرگ‌ها طناب و دلو ندارند» ساخته حسین مطلبی به عنوان فیلم برتر این بخش و فیلم «تشنه» ساخته تعدادی از دانشجویان دانشگاه هنر را شایسته تقدیر و دریافت دیپلم افتخار دانستند.

در ابتدای این مراسم نیز به دانشگاه‌های تهران، هنر و تربیت مدرس به دلیل شرکت در کارگاه‌های فیلمسازی جشنواره گرین می، گواهی شرکت در کارگاه اعطا شد.

مهدی نادری یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم گرین می با بیان اینکه این بخش همکاری دانشگاه‌های ایران برای ساخت فیلم درباره محیط زیست بود، گفت: شرکت‌کنندگان ۹۶ ساعت فرصت داشتند تا فیلم‌های خود را تهیه و به جشنواره ارائه کنند.

نادری ادامه داد: آثار این بخش در قالب فیلم کوتاه و اغلب برای فیلمسازانی بود که تا قبل از این فیلمی نساخته بودند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۶ فیلم در موعد مقرر آماده و به جشنواره ارائه شد، افزود: فیلم‌های دریافت شده خلاقانه بود و این نشان می‌دهد که ایرانی‌ها در فرصت کوتاه و محدود، بسیار خوب حرکت می‌کنند و به عبارتی خلاقیت در محدودیت بروز پیدا می‌کند.

برگزارکنندگان جشنواره فیلم سبز برلین از ایده تا اجرا با این دانشجویان همراهی کرده‌اند و به بهترین فیلم این کارگاه در اختتامیه جشنواره فیلم سبز ایران جایزه‌ای از سوی موسسه «گرین می» داده خواهد شد.

پنجمین جشنواره بین‌المللی «فیلم سبز» ایران از ۲۴ اردیبهشت در موسسه فرهنگی هنری صبا و سینما فلسطین و سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد.

 پایان پیام

کد خبر : 18883 ساعت خبر : 1:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18883
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات