وبینار احیای جنگل های زاگرس با انتخاب گونه مناسب

احیای جنگل های زاگرس با انتخاب گونه مناسب

نکته: لطفا برای لود شدن ویدئو به پایین این برگه بروید و روی «خروج از نسخه موبایل» بزنید تا بتوانید ویدئوها را ببینید.

به گزارش گلونی فصل کاشت بلوط رسیده و گروه‌ها و فعالان محیط‌زیست این روزها درگیر کاشتن بلوط هستند. زاگرس بیش از هر زمان دیگری نیاز به ترمیم پوشش گیاهی خود مخصوصا درختان بلوط دارد.

مهندس مرتضی ابراهیمی رستاقی در وبینار نوزدهم از تجربه‌های خود در کاشت و پرورش بلوط می‌‌گوید.

احیای جنگل های زاگرس

آرشیو وبینارهای گلونی را ببینید

سایر ویدیوها در آپارات گلونی

آپارات گلونی را دنبال کنید

پایگاه خبری گلونی هم در همین راستا اقدام به برگزاری وبینارهای آموزشی در جهت انتقال تجربه متخصصان امر به علاقه‌مندان محیط زیست می‌کند.

احیای جنگل‌های زاگرس بدون برنامه منظم، بدون هماهنگی، بدون همکاری و بدون دانش کافی ممکن نیست. هدف وبینارهای گلونی نیز دقیقا ایجاد فضایی برای همین هماهنگی‌ها و افزایش دانش علاقه‌مندان محیط زیست است.

فراموش نکنیم که دلسوزی برای محیط‌زیست وقتی به ثمر می‌نشید که همراه با دانش، تجربه و مهارت باشد.

برای کسب این دانش و مهارت تنها کافی است در وبینارهای گلونی پای صحبت کارشناسان و متخصصان بنشینیم و تجربه خود را نیز با دیگران به اشتراک بگذاریم. شرکت در این جلسات رایگان هستند.

عوامل اقلیمی: مهم‌ترين عامل براى حمايت از جنگل در مقابل طوفان و برف، ايجاد جنگل آميخته مناسب و برنامه‌ريزى صحيح جهت بهره‌بردارى است.

جنگل‌هاى آميخته با رعايت تناسب در مورد درختانى که داراى ريشه‌هاى سطحى و عميق هستند باعث بسته بودن محدوده جنگل مى‌گردد و اين خود يکى از مؤثرترين عوامل جهت حمايت جنگل در مقابل باد و طوفان است.

انسان: حمایت از جنگل در مقابل خسارات وارده از طرف انسان در قوانين موضوعه در خصوص منابع طبيعى مشخص شده است.

اصل ۴۵ قانون اساسى مى‌گويد: انفال و ثروت‌هاى عمومى از قبيل زمين‌هاى موات و رهاشده، معادن، درياها و درياچه‌ها و رودخانه‌ها و ساير آب‌هاى عمومی، کوه‌ها، دره‌ها، جنگل‌ها، نى‌زارها، بيشه‌هاى طبيعي، مراتعى که حريم نيست، ارث بدون وارث و اموال مجهول‌المالک و اموال عمومى که از غاصبين مسترد مى‌شود در اختيار حکومت اسلامى است، تا برطبق مصالح عامه نسبت به آن عمل کند و ترتيب استفاده هر يک را قانون معين مى‌نمايد.

پایان پیام

کد خبر : 190435 ساعت خبر : 10:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=190435
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات