خواص سیر و پیاز و سلول‌هایی که بو می‌دهند

در خواص سیر و پیاز

به گزارش گلونی سیر و پیاز گیاهانی هستند از تیره نرگسیان که برخلاف تیره‌شان خیلی خوش‌بو نیستند، خصوصا پس از استعمال بیشتر ذات بدبوی خود را نشان می‌دهند. اما برخلاف بوی بدشان خواص بسیاری دارند.

از دیدگاه طب سنتی سیر و پیاز طبع گرم و خشکی دارند.

یعنی هم شما را گرم می‌کنند و هم خشک، اصولا از نظر طب سنتی سردی بد است پس هرچه شما را گرم کند خوب است.

به همین دلیل است که حتی قطع عضو نیز با خوردن چایی نبات درمان می‌شود.

خواص سیر و پیاز

گویند هر مرضی بر شیخ الرئیس عارض می‌شد وی خود را با سیر و پیاز درمان می‌کرد.

به طور مثال مصرف سیر و پیاز شما را از ابتلا به ویروس‌ها محافظت می‌کند، دلیل آن بسیار روشن است، چرا که ویروس‌ها از بوی سیر و پیاز بیزارند و به علت بوی تند سیر و پیاز وارد سلول‌های فردی که به طور روزانه سیر و پیاز مصرف می‌کنند نمی‌شوند و چون در برابر ورود به سلول مقاومت می‌کنند امکان تکثیر در بدن را نخواهند داشت.

کووید۱۹ اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود از کودکی از بوی سیر و پیاز خوشش نمی‌آمده است و حالا هم کسانی که سیر و پیاز مصرف می‌کنند را تحویل نمی‌گیرد.

دیگران نیز به شما نزدیک نمی‌شوند که ویروس‌های خود را به شما بدهند و خوب می‌دانید که رعایت فاصله اجتماعی از ابتلا به ویروس‌ها جلوگیری می‌کند.

به علت بوی تند سیر و پیاز عروق بدن شما نیز بهم نزدیک نمی‌شوند و شما به بیماری‌های عروقی نیز مبتلا نمی‎‌شوید.

مصرف سیر و پیاز از ابتلای شما به سرطان نیز جلوگیری می‌کند چرا که سلول‌ها تمام مدت سرگرم از بین بردن بوی بدشان هستند و اگر سلولی به سلول دیگر نزدیک شود آن سلول فریاد می‌زند که وقتی با من حرف می‌زنی دهنت رو ببند، سلول مذکور نیز قهر می‌کند و می‌رود و دیگر سلول‌ها فرصتی برای الکی تکثیر شدن نخواهند داشت.

البته مصرف بیش از حد سیر و پیاز برای روابط اجتماعی شما مضر است، بالاخره که کرونا می‌رود و دیگر بهانه‌ای برای خوردن بیش از حد سیر و پیاز نخواهید داشت. لطفا کمی در مورد خواص مسواک زدن نیز مطالعه کنید.

پایان پیام

نویسنده: مریم قره‌گزلو

کد خبر : 190453 ساعت خبر : 8:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=190453
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات