مسابقه دستپخت از سال ۹۷ درگیر حاشیه است

مجری مسابقه دستپخت باید در سال ۹۷ توبیخ می‌شد

به گزارش گلونی برنامه تلویزیونی دستپخت که یک مسابقه آشپزی است بار دیگر حاشیه درست کرد و باعث رنجش خاطر مخاطبان شد.

مسابقه آشپزی دستپخت که در یکی از شب‌ها میزبان رانندگان تاکسی و خانواده آنها بود، بخش عظیمی از مخاطبان و قشر تاکسی‌داران را آزرده خاطر کرد.

سایر ویدیوها در نماشای گلونی 

کارشناس این برنامه در بخشی از این مسابقه روبه فرزندان رانندگان تاکسی می‌پرسید آیا از اینکه پدرتان راننده تاکسی است خجالت نمی‌کشید؟

او بی‌خیال موضوع هم نمی‌شد و مشخص بود در ذهن او، راننده تاکسی بودن شغلی پست و خجالت‌آور است. او انگار تعجب می‌کرد از اینکه یک نوجوان بتواند به دوستانش بگوید پدرش راننده تاکسی است.

پس از پخش این قسمت موجی از انتقاد و اعتراض از سوی کاربران فضای مجازی منتشر شد. اعتراضی که حرف خیلی‌ها بود.

بسیاری از مخاطبان ناراحت بودند و حتا خیلی‌ها عصبی شدند از دیدن این تصاویر. ما در این مطلب قصد پرداختن به واکنش‌ها نداریم. می‌خواهیم موضوع دیگری را بررسی کنیم.

مسابقه دستپخت از سال ۹۷ درگیر حاشیه است

شاید باور نکنید ولی همین برنامه در سال ۹۷ هم حاشیه‌ساز شده بود.

ادبیات نامناسب کارشناس آشپزی با شرکت‌کننده مسابقه دستپخت

آنها با بی‌احترامی محض می‌خواستند غذای یک شرکت کننده را داخل سطل زباله پرت کنند. چرا؟ چون آقای کارشناس از مزه غذا خوشش نیامده بود.

همان موقع هم انتشار آن فیلم در فضای مجازی باعث واکنش تند مخاطبان و عذرخواهی نصفه و نیمه عوامل برنامه دستپخت شد.

اما انگار آن برخورد کافی نبود که اگر بود، دوباره شاهد چنین توهین وقیحانه‌ای به یکی از اقشار مظلوم جامعه نبودیم.

پس از اوج گرفتن انتقادات باز دوباره این آقای کارشناس ویدیویی منتشر کرد و عذرخواهی کرد. این ویدیو را در زیر مشاهده می‌کنید.

سایر ویدیوها در نماشای گلونی 

اگر واقعا حرف آقای مجری را قبول کنیم و نگوییم توجیه است بار هم او مقصر است.

چرا؟ چون وقتی شما چنین سوال قبیحانه‌ای از آن دختر نوجوان می‌پرسی به طور غیر مستقیم در حال جا انداختن این گزاره در ذهن مخاطب هستی که «درست است راننده تاکسی بودن شغل افتخارآمیزی نیست اما ببینید یک نوجوان چطور آن را هضم کرده».

شما دارید با این پرسش خود، به طور غیرمستقیم خجالت‌آور بودن راننده تاکسی بودن را تایید می‌کنید. آن ناظر پخش و این مجری هم چون پدرشان راننده تاکسی است دلیل نمی‌شود حق داشته باشند. اتفاقا این نشان می‌دهد آنها رسانه را بلد نیستند.

شاید بگویید نمی‌توان با یک اشتباه فردی را به شدت توبیخ کرد اما باید یادآور شد که در همین صدا و سیما بودند افرادی که فقط با یک اشتباه کوچک یا حتا یک شوخی ساده برای همیشه از قاب تلویزیون محو شدند.

نمونه‌اش مجری یکی از برنامه‌های صبحگاهی که به خاطر یک کل‌کل پرسپولیسی استقلالی و با شکایت یکی از این دو باشگاه اخراج شد.

پس می‌توان به شدت برخورد قاطعانه داشت منتها گویا بین افراد تفاوت وجود دارد. گویا سلیقه‌ها با هم متفاوت است و این برای اعتبار رسانه ملی به هیچ وجه خوب نیست.

هرچند گویا رسانه ملی سال‌هاست که داشتن اعتبار در بین مردم برایش از اولویت خارج شده است.

که اگر نشده بود در همان سال ۹۷ ساعت برخورد محکم با عوامل این مسابقه می‌شد و حالا شاهد جریحه‌دار شدن احساسات مخاطبان نبودیم. مخاطبی که عزت و احترامش فدای تبلیغ ماهیتابه و قابلمه شده است.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 192039 ساعت خبر : 7:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=192039
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات