تبریزی فیلمبرداری سرزمین کهن را تعطیل کرد

تصویربرداری سریال «سرزمین کهن» ساخته کمال تبریزی یک بار دیگر متوقف شد. این‌بار اما خود کمال تبریزی کارگردان تصویربرداری فاز سوم این سریال را متوقف کرده‌است. به گفته تبریزی این تصمیم در اعتراض به سکوت مدیران تلویزیون در برابر اهانت یک برنامه سینمایی  گرفته شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا, این کارگردان سینما و تلویزیون در حالی به توقف ساخت «سرزمین کهن» تصمیم گرفته‌است که از شروع تصویربرداری فاز سوم این سریال تاریخی، فقط سه ماه می‌گذرد.

تبریزی در توضیح این تصمیم گفت: «ساخت سریال سرزمین کهن با توجه به اجرای پرزحمت و سنگین آن، به حمایت و پشتیبانی معنوی و روحیه‌بخش از سوی مدیران تلویزیون نیاز دارد؛ این در حالی است که یک برنامه سخیف تلویزیونی به خود اجازه توهین به من را داده‌است و مسوولان محترم سازمان صداوسیما هم بی‌هیچ عکس‌العملی در این خصوص سکوت کامل اختیار کرده‌اند! بنابراین گروه سازنده پس از حوصله و تأمل چند روزه و ادامه رفتار مدیران تلویزیون، تصمیم به تعطیلی پروژه «سرزمین کهن» گرفت تا در اسرع وقت معلوم شود که بین سریالی با موضوع انقلاب اسلامی و برنامه‌ای موهن! کدام یک از نظر سازمان باید بماند و کدام‌ یک برود!»

آخرین خبرها از پخش فصل یک مجموعه «سرزمین کهن» از فصل پاییز به صورت هفتگی حکایت داشت و اینکه با پایان تصویربرداری فصل سه و تکمیل فصل دو، فصل‌های بعدی هم پی‌ در‌ پی پخش خواهند شد. فصل سوم سریال «سرزمین کهن» پیش از نوروز کلید خورده بود و از ۱۷ فروردین‌ ماه پی گرفته شد. در فصل سوم، آرش مجیدی به جای شهاب حسینی در نقش بزرگسالی رهی ظاهر می‌شود و سعید راد به جای فرهاد قائمیان نقش بزرگسالی او را ایفا می‌کند.

سریال سرزمین کهن به وقایع اجتماعی سیاسی در فاصله زمانی بین دهه‌ ۲۰ تا ۵۰ می‌پردازد. این سریال سال ۹۲ روی آنتن رفت اما پس از پخش چند قسمت آن از شبکه سه، با اعتراض بختیاری‌ها از آنتن خداحافظی کرد. آن‎ها برخی از دیالوگ‌ها و شخصیت‌پردازی‌های این اثر را توهین به قوم بختیاری می‌دانستند. این سریال در ابتدای پخش با اصلاحاتی مواجه و سپس پخش آن متوقف شد.

پایان پیام

کد خبر : 19455 ساعت خبر : 9:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19455
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات