نامه اعتراض کانون کارگردانان سینمای ایران به جنتی

کانون کارگردانان سینمای ایران طی نامه‌ای به مواضع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توقف اکران فیلم‌های دارای پروانه نمایش اعتراض کرد.

جناب آقای علی جنتی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

 با سلام

کانون کارگردانان سینمای ایران با خوشنودی در این بهار سینما نسبت به مواضع حضرت‌عالی و مدیران تحت امر شما با فیلم و فیلم‌هایی که از وزارت ارشاد پروانه نمایش دریافت کرده‌اند معترض است، باید دانست صدور پروانه نمایش ( که اعضای آن با حکم مستقیم شما انتخاب می‌شوند) و سپس بی‌اعتبارکردن از سوی صادرکنندگانش غیر از ضرر و زیان مادی و معنوی به فیلمسازان قبل از هرچیز دستگاه صادرکننده مجوز را نزد افکار عمومی بی‌اعتبار می‌سازد.

شرایط سخت تولید و مشکلات توزیع و ممیزی به اندازه کافی جان سازندگان آثار ایرانی را می‌گیرد تا موفق به اخذ پروانه نمایش بشود، حال با دریافت پروانه نمایش وزیر محترم با اعتراض این یا آن جریان قانون‌گریز که در چند سال اخیر سینما را بهانه درگیری‌های سیاسی‌شان می‌کنند هم از شأن شورای پروانه نمایش کم می‌کنند و هم کار تولیدکننده فیلم ایرانی را به انزوا و ناامیدی می‌کشاند، بدیهی است فیلمی که دارای پروانه نمایش است نباید به هیچ بهانه‌ای انکار شود. سینمای ایران با این جثه نحیفش که به لحاظ اقتصادی که خود مسوولین و کارشناسان و حتی مردم به آن وقوف دارند زیر بار این همه فشار چگونه جان به در ببرد؟

جناب آقای وزیر شما خودآگاهید که اکثر سینماگران ایران برابر واقعیت‌های اجنماعی، فرهنگی و روانی جامعه بسیار صبورانه و شرافتمندانه و قانون‌مدار رفتار کرده است

جناب آقای وزیر حال که استقبال علاقه‌مندان به سینمای ایران از همه گونه‌های مختلف سینما را شاهد هستیم و در حال حاضر روزنه‌ای است برای اوقات فراغت جوان ما این روزنه را با سلیقه‌های شخصی، گروهی نبندیم و لااقل با پشتیبانی از مجوزهای ساخت و نمایش به سوی سینمایی پربار، مؤثر و فرهنگی‌تر پیش برویم.

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران

پایان پیام

کد خبر : 19817 ساعت خبر : 2:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19817
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات