برگزاری کلاس آموزش صنایع دستی در پارک کیو خرم‌آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کلاس دو روزه آموزش صنایع دستی در محل پارک کیو خرم‌آباد برگزار گردید.

غلامرضا سلیمانی اظهار داشت: این کلاس دو روزه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و با هدف آشنایی و آموزش هنر اصیل هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی لرستان برگزار شد.

سلیمانی عنوان نمود: این کلاس دو روزه در محل پارک کیو و به‌دلیل تقارن با ایام ماه مبارک رمضان جهت رفاه حال عموم بعد از افطار برگزار گردید که با استقبال خوب همشهریان مواجه گردید.

در ادامه فرزانه عادلی معاون صنایع دستی لرستان افزود: این کلاس دو روزه در رشته‌های گلیم بافی، دوخت البسه محلی لری، نقاشی روی پارچه باتیک و تولیدات چرم دست‌دوز و با حضور هنرمندان دارای نشان ملی جهت آموزش برگزار شد.

پایان پیام

صنایع دستی
صنایع دستی یا کاردستی نوعی کار است که در آن لوازم تزئینی و کاربردی تنها با استفاده از دست یا ابزار ساده ساخته می‌شود. معمولاً این کلمه به روش‌های سنتی ساختن کالاها اطلاق می‌گردد. استادکاری مخصوص هر یک از این موارد مهم‌ترین ملاک است. چنین چیزهایی اغلب از لحاظ فرهنگی یا مذهبی فوق‌العاده هستند. لوازمی که به صورت تولید انبوه یا با ماشین آلات مختلف ساخته می‌شوند، جزء صنایع دستی نیستند.
آنچه مقولهٔ صنایع دستی را از هنر کاردستی متمایز می‌سازد، هدف از ساختن آنهاست. صنایع دستی لوازمی هستند که قرار است مورد استفاده قرار گرفته و کهنه، پوسیده و غیره شوند. موارد استفاده از آن‌ها بیش از یک تزئین ساده‌است. صنایع دستی اغلب کارهای فرهنگی و مرسومی تلقی می‌شوند زیرا به عنوان بخشی از ملزومات زندگی روزمره مطرح هستند. درحالی که هنر و کاردستی بیشتر یک فعالیت سرگرمی گونه و یک ارائه بی نقص از یک تکنیک خلاقیت است. از جنبه‌های عملی انواع مختلف صنایع دستی به دلیل شباهت مورد استفاده، همپوشانی زیادی دارند.
۱۰ ژوئن روز جهانی صنایع دستی است.

کد خبر : 20002 ساعت خبر : 9:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20002
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات