سگ های تربیت شده به شیرهای پوما حمله نمی‌کنند

سگ های تربیت شده به شیرهای پوما حمله نمی‌کنند

به گزارش گلونی جامعه حمایت از حیات وحش آرژانتین (WCS Argentina) اخیراً یک گروه از سگ‌های نگهبان دام آموزش دیده را که مستقیماً با رمه داران کار می‌کنند برای کاهش درگیری با شیرهای کوهی (Puma concolor) و سایر گوشتخواران بومی ساکن در سبزدشت پاتاگونیان (Patagonian steppe) تحویل داده است.

سگ‌ها از گله‌های بز اهلی و گوسفند مراقبت می‌کنند تا از آنها در برابر شکارچیان طبیعت و درندگان حفاظت کنند.

در نتیجه، رمه‌داران به حیوانات وحشی شلیک نمی‌کنند، آنها را مسموم نمی‌کنند و به دام نمی‌اندازند که این نه تنها شامل شیر کوهی بلکه شامل چندین گونه گربه دیگر از جمله:

گربه جفروی (Leopardus geoffroyi)، گربه پامپاس (Leopardus pajeros) گربه کوهی آند (Leopardus jacobita) که در معرض انقراض است، در کنار روباه‌های پاتاگونیان (Lycalopex griseus و Lycalopex culpaeus) و رخ کرکس های آند (Vultur gryphus) است.

این سگ‌ها ترکیبی از سگ کنگال (Anatolian sheperd) و پیرنه‌های بزرگ (Great Pyrenees) هستند – دو نژاد بزرگ که برای محافظت از دام شناخته شده‌اند.

در مرحله اول این پروژه توله سگ‌ها را با گله‌های گوسفند و بز در یک محیط قرار می‌دهند تا یک رابطه نزدیک بین آنها ایجاد کنند.

جامعه حمایت از حیات وحش آرژانتین برای تأمین مراقبت از توله سگ‌ها و دام‌ها در این دوره مهم با رمه‌داران شرکت‌کننده در این پروژه همکاری نزدیکی دارد.

‌ماریا خوزه بولگری از جامعه حمایت از حیات وحش آرژانتین می‌گوید: «هدف ما از قرار دادن سگ‌های محافظ در مزرعه کمک به تولید دام است اما آنها متحدان ما در حفظ حیات وحش نیز می‌شوند.»

سگ های تربیت شده

جامعه حمایت از حیات وحش آرژانتین رمه‌داران را بر اساس موقعیت مکانی آنها، میزان درگیری آنها با گوشتخواران و تمایل آنها برای شرکت در این برنامه که شامل مراقبت مناسب از سگ‌ها در بزرگسالی است، انتخاب می‌کند.

فلاویو کاستیلو ، یکی از رمه‌داران شرکت‌کننده در این برنامه می‌گوید: «حتی شکار، به دام انداختن و کشتن گوشتخواران، هرگز در کاهش ضررهای ما موثر نبوده است. ما امیدواریم که سگ‌ها ابزاری بسیار مفید برای جلوگیری از شکار باشند.

با سگ‌ها می‌توانیم هم‌زیستی مسالمت‌آمیزی با گوشتخواران داشته باشیم و از تولید خود محافظت کنیم. حیات وحش متعلق به اینجاست و ما باید از آن محافظت و همراه آن زندگی کنیم.»

یک مزیت دیگر این طرح ترمیم زیستگاه است. به دلیل تأثیر سگ‌های نگهبان در کاهش مرگ و میر بزها و گوسفندان توسط شکارچیان، رمه‌داران می‌توانند اندازه گله های خود را کاهش دهند. این به معنای کاهش چرای بیش از حد چمن‌های بومی و گیاهان دیگر و کاهش بیابان زایی، که یک مشکل در سراسر منطقه است.

مارتین فونس از جامعه حمایت از حیات وحش آرژانتین نیز می‌گوید: «جامعه حمایت از حیات وحش آرژانتین سال‌هاست که در زمینه تولید و استفاده از ابزارهای غیر کشنده برای جلوگیری از حملات و ترویج همزیستی با گوشتخواران کار می‌کند.»

«سگها» ابزاری بسیار قدرتمند هستند، که هم به حفظ گوشتخواران وحشی و هم به بهبود کیفیت زندگی تولید‌کننده‌ها کمک می‌کند.»

پایان پیام

مترجم: مریم قره‌گزلو

کد خبر : 200667 ساعت خبر : 11:44 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=200667
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات