هجوم ریزگردها به لرستان

موج جدید ریزگردهای عربی وارد استان لرستان شده تا این امر موجب قرارگیری هوای این استان در وضعیت بسیار خطرناک و بحرانی شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، الهام برنا معاون نظارت و پایش محیط زیست لرستان با اشاره به آلودگی هوای استان لرستان طی روز گذشته و امروز اظهار داشت: با توجه به ورود موجی از ریزگردها از طرف کشور عراق به غرب کشور و به تبع استان لرستان اکثر شهرستان‌های لرستان در وضعیت بسیار خطرناک و بحرانی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بالاترین میزان آلودگی هوا را طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان کوهدشت شاهد بوده‌ایم عنوان کرد: میزان آلودگی هوای این شهرستان در مدت زمان یاد شده عددی معادل ۲۲ برابر حد مجاز بوده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست لرستان ادامه داد: همچنین میزان آلودگی هوای شهرستان پلدختر ۱۸ برابر حدمجاز و خرم‌آباد نیز ۱۷ برابر حد مجاز ثبت شده است.

برنا با بیان اینکه هم‌اکنون هوای استان لرستان به خصوص شهرستان‌های یاد شده در وضعیت بسیار خطرناک قرار دارند گفت: پیش‌بینی می‌شود که این موج آلودگی هوا و ریزگردهای عراقی طی فردا، البته با غلظتی پایین‌تر هوای لرستان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی با بیان اینک امروز بیست و یکمین روز آلوده استان لرستان طی امسال رقم خورد عنوان کرد: استاندارد غلظت ذرات ۲.۵ میکرون ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب و استاندارد ذرات ۱۰ میکرون نیز ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

پایان پیام

ریزگرد

ریزگرد پدیده‌ای جوی است و مجموعه‌ای است از گرد و غبار، دود و دیگر ذره‌های خشک معلق در هوا که باعث کدر شدن آسمان و در اغلب موارد سبب کاهش دید نیز میشوند. خاستگاه ریزگرد آلاینده‌های صنعتی، آمدوشد خودروها، آتش‌سوزی جنگل‌ها، گسترش بیابان‌ها، شخم زدن زمین در آب‌وهوای خشک و … است. ریزگرد اغلب زمانی رخ می‌دهد که ذرات گردوغبار و دود در هوای خشک افزایش یابد.

کد خبر : 20254 ساعت خبر : 5:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20254
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات