برخورد چکشی به ضرر سینماست

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از شرق ، رییس سازمان سینمایی حجت‌الله ایوبی درباره آنچه برای فیلم «رستاخیز» رخ داده است، گفت: درویش در تمام مراحل ساخت فیلم از نگارش فیلمنامه تا ساخت، در تماس با علما و روحانیون در سطوح مختلف بود.
به هر حال ساخت فیلم دینی کار بسیار حساس و دشواری است و با وجود همه احتیاط‌ها همواره می‌تواند قربانی رویدادها و تفسیرها و برداشت‌های گوناگون شود.

ایوبی برخورد چکشی گروهی با فیلمسازان دینی همچون درویش را برای سینمای ایران بسیار مضر دانست و افزود: کم نیستند فیلمسازانی که به همین دلایل از ورود به این عرصه‌ها پرهیز می‌کنند و نگرانی اصلی ما از برخوردهایی که با این دسته فیلم‌ها می‌شود، این است که هزینه ساخت فیلم دینی آنقدر بالا برود که کسی جرات نکند به این عرصه‌ها ورود پیدا کند. درنتیجه معارف دینی از یک امکان بسیار اثرگذار یعنی سینما در عمل محروم خواهد ماند.

ایوبی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه سال گذشته که به محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی شرفیاب شدم، گفت: معظم‌له نیز این نگرانی را تایید فرمودند و از برخورد حزبی و تسویه‌حساب‌های سیاسی در این عرصه‌ها بسیار نگران بودند.

او با اشاره به اینکه به محض آنکه زمزمه‌های مخالفت با فیلم را شنیدم به دیدار مراجع رفتم، گفت: بنده بلافاصله به قم و مشهد رفتم و خدمت برخی علما و فضلا و مراجع شرف‌یاب شدم و همه نظرات آیات عظام و علما را جمع‌آوری کردم و آن را به سازندگان فیلم منتقل کردم. کارگردان و تهیه‌کننده فیلم نیز با کمال‌میل و با اعتقاد و احترام، همه این نظرات را در فیلم اعمال کردند.

در ادامه حتی آقای درویش از شخصیت‌های
شناخته شده دینی دعوت کردند تا بار دیگر با نگاه نقادانه فیلم را بازبینی کنند و در نتیجه نظرات دیگری هم علاوه بر آنچه جمع‌آوری شده بود، ارایه شد و همه این اصلاحات انجام شد. در نتیجه فیلم سه ساعته رستاخیز ۴٠ دقیقه کمتر شد. این اقدام آقای درویش و آقای علیقلی‌زاده نشان‌دهنده اوج توجه‌شان به احساسات جامعه دینی و به‌ویژه علما و روحانیون است و ما باید قدرشناس این رفتار فروتنانه و متدینانه این عزیزان باشیم.

پایان پیام

کد خبر : 2046 ساعت خبر : 11:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2046
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات