تبدیل ۲۸ خانه تاریخی شیراز به هتل و زائرسرا

تبدیل ۲۸ خانه تاریخی شیراز به هتل و زائرسرا

طی مراسمی که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور  در شیراز برگزار شد،  سند واگذاری ۲۸ خانه تاریخی و ارزشمند در بافت تاریخی شیراز  به شهرداری این شهر به امضاء رسید.

 به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این رابطه مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: این سند همکاری با هدف حفاظت، مرمت، احیاء و  تغییر کاربری برخی از خانه‌های تاریخی- ثبتی شیراز که در مالکیت سازمان  میراث فرهنگی فارس است امضا شد، که طی آن این خانه‌ها به مدت ۲۲ سال برای  مرمت، حفاظت، احیاء و تغییر کاربری مناسب به شهرداری شیراز واگذار می‌شود.

به گفته وی کاربری که برای این ۲۸ خانه تاریخی در نظر گرفته شده شامل هتل، بازارچه‌های سنتی صنایع دستی، سفره خانه‌های سنتی، کتابخانه، زائرسرا و مرکز فرهنگی است.

امیری در ادامه اضافه کرد: طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده خانه‌های تاریخی بصیر السلطنه، توحیدی، قلم فرسا و رسول کاظمی به واحد اقامتی (هتل) و خانه‌های تبارکی، روا، خوشوقت، مقتدری، اسداللهی، سلیمانی نیا، قنواتی  و گواهیان نیز به زائر سرا تبدیل خواهند شد.

تبدیل ۲۸ خانه تاریخی شیراز به هتل و زائرسرا

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس افزود:  قرار است خانه‌های تاریخی عباسی، وفا کیش، محمد برقی و  گنجی زاده نیز طبق این سند واگذاری به بازارچه صنایع دستی تغیر کاربری یابند. همچنین خانه‌های محمدی، آقایی، نادر زارع و کلاهی به سفره خانه سنتی و خانه‌های کبری هموار و قربان زارع به مرکز فرهنگی (علوم قرآنی) تبدیل می‌شوند.  امیری در ادامه اضافه کرد: خانه شوریده شیرازی نیز به مرکز فرهنگی هنری تغییر کاربری می‌یابد.

وی همچنین از تبدیل خانه‌های تاریخی کدیور، داوود زارع و رضاقلی اردکانی به کتابخانه خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌ها خانه مدرسی و خانه قاضی هم به دفتر طرح و فضای باز جلو خان فراخوان مجموعه تبدیل می‌شوند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

برای تبلیغ در گلونی کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 20501 ساعت خبر : 2:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20501
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات