سینماهای گروه هنروتجربه از ۴ تا ۷ تیر تعطیل است

نمایش‌های گروه «هنروتجربه» در سراسر کشور از جمعه ۴ تیر تا پایان روز دوشنبه ۷ تیر هم‌زمان با شب‌های قدر و ایام شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) تعطیل است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هم‌چنین سخنگوی شورای صنفی نمایش برنامه تعطیلی سینماها را در سایر سینماها را چنین اعلام کرد.

غلامرضا فرجی با اشاره به روند فعالیت سالن‌های سینما در سراسر کشور در لیالی قدر و ایام شهادت امیر مومنان که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده است، گفت:« براساس این جدول، سینماهای کشور از ساعت ۱۹ روز جمعه چهارم تیرماه تعطیل است. همچنین سینماها در روز شنبه پنجم تیر ماه نیز به طور کامل تعطیل هستند. سینماهای سراسر کشور روز دوشنبه هفتم تیر ماه نیز به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) تعطیل است».

پایان پیام

سینما

سینما، یک رسانه‌ی دیداری شنیداری مبتنی بر فناوری است که علاوه بر بعد هنری، یک فعالیت اقتصادی نیز هست. یک اثر سینمایی که فیلم سینمایی نامیده می‌شود، از عناصر تصویر (به صورت مجموعه‌ای از فریم‌ها) و صدا (گفتگو، صدا و موسیقی) تشکیل شده‌است. یک فیلم بر اساس فیلمنامه و توسط کارگردان، با هزینه تهیه‌کننده و مجموعه‌ای از بازیگرها، فیلم‌بردار و عوامل دیگر ساخته می‌شود. سینما، جدیدترین شاخه هنر، معروف به هنر هفتم است که امروزه یکی از عمومی‌ترین و محبوب‌ترین تولیدات هنری را ارائه می‌کند. سینما همچنین، به محل پخش عمومی فیلم سینمایی نیز گفته می‌شود.

در ایران هر ساله روز ۲۱ شهریور به عنوان روز سینما گرامی داشته می‌شود و جشن خانه سینما هر ساله در این روز برگزار میشود که در سال ۱۳۹۸ آخرین دوره یعنی بیست و یکمین جشن سینمای ایران برگزار شد.

برادران لومیر در سال ۱۸۹۵ سینماتوگراف را اختراع کردند،اما نمی‌توان این دو برادر فرانسوی را یگانه مخترعانی دانست که به پیدایش سینما کمک کردند. پیدایش سینما و فن فیلمبرداری خود مرهون پیشرفت‌های بسیار زیادی هم در عرصهٔ تکامل نگاتیو و هم تکامل دستگاه‌های اولیه عکاسی بود، به‌طوری‌که نمی‌توان قاطعانه از یک نفر به‌عنوان مخترع سینما نام برد. دستگاه‌هایی همچون کینتوسکوپ (ساخته توماس ادیسون)، ویتاسکوپ و بایوسکوپ همگی در پیدایش دستگاه سینماتوگراف مؤثر بوده‌اند

کد خبر : 20618 ساعت خبر : 2:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20618
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات