پیاده روی در بهار به جای متروسواری در کرونا

پیاده روی در بهار به جای متروسواری در کرونا

به گزارش گلونی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: آمار مسافران مترو نسبت به روزهای اول بهمن ماه امسال، ۱۰ درصد افزایش داشته و باید برای قطع زنجیره انتقال کرونا مدیریت زمان سفر را جدی بگیرید.

حالا ما می‌خواهیم به جای مدیریت زمان سفر یک پیشنهاد دیگر بدهیم. کم‌کم فصل بهار در راه است و هوا هم روبه گرم شدن می‌رود.

پیاده روی در بهار

بوی بهار در کوچه و خیابان پیچیده و رنگ سبز روشن برگ درختان و گیاهان شهر را نقاشی کرده است.

باد هم که می‌وزد و هوا کمی تمیزتر شده است. این هوا جان می‌دهد برای پیاده‌روی. چه ایرادی دارد اگر قصد پیمودن مسافت طولانی نداریم، پیاده به مقصد برویم. لااقل بخشی از مسیر را پیاده برویم؟

چند ایستگاه ابتدایی یا چند ایستگاه انتهایی را از مترو پیاده شویم و همانطور که به مغازه‌ها و جنب و جوش مردم نگاه می‌کنیم به سمت مقصد قدم بزنیم.

اینطور هم از هوای بهاری لذت می‌بریم و هم کمتر درون واگن‌های شلوغ و پرازدحام مترو قرار می‌گیریم. کمی دیرتر برسیم و پیاده‌روی کنیم بهتر است یا زودتر برسیم و خدای ناکرده مبتلا به کرونا بشویم؟

این یک سالی که گذشت هم که همگی از بس در منزل نشستیم، اضافه وزن گرفتیم. پس بهتر نیست پیاده‌روی کنیم و با یک تیر چند نشان بزنیم؟

شاید بگویید ما که مجبوریم بالاخره با مترو تردد کنیم. حالا چه یک ایستگاه کمتر یا بیشتر. چه فرقی می‌کند؟

باید بگوییم اتفاقا خیلی هم فرق می‌کند. شاید شما ۱۲ ایستگاه را بخواهید با مترو بروید و در ۱۱ ایستگاه اتفاقی برای شما نیوفتد اما خدای ناکرده در ایستگاه پایانی یک بیمار مبتلا به کرونا کنار شما بایستد و تمام.

پس چه خوب است تا جایی که می‌توانیم از مترو کمتر استفاده کنیم. یکی از راه‌های استفاده کمتر از مترو هم همین پیاده‌روی است. آن را جدی بگیریم.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 207404 ساعت خبر : 11:07 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=207404
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات