نمایش یک شاخه گل سرخ متفاوت از آثار مناسبتی است

میکائیل شهرستانی پس از تماشای نمایش «یک شاخه گل سرخ» در حوزه هنری گفت: نمایش «یک شاخه گل سرخ» متفاوت از آثار مناسبتی است که تاکنون دیده‌ام.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، میکائیل شهرستانی کارگردان و بازیگر سرشناس تئاتر که به تماشای نمایش «یک شاخه گل سرخ» به کارگردانی فرید یوسف‌پور در تماشاخانه ماه نشسته بود، درباره‌ این اثر گفت: نمایش «یک شاخه گل سرخ» از متن خوبی بهره می‌برد. گرچه ساختار اجرایی نمایش رئالیستی است اما متن، پیامش را با استفاده از نمادها به مخاطب می‌دهد و از صراحت‌گویی و شعارپردازی پرهیز می‌کند.

وی صمیمیت بین اعضای گروه را در اجرای تاثیرگذار اثرشان موثر دانست و افزود: به نظرم این اجرا از نمایشنامه‌ «یک شاخه گل سرخ» غریبانه به صحنه رفته‌ است. کاملا مشخص است که گروه از نظر مالی در مضیقه بوده و به همین دلیل، چیزی به عنوان دکور و طراحی صحنه در نمایش وجود ندارد. مسلما نداشتن دکور به کیفیت کار لطمه می‌زند اما تلاش این گروه و به‌خصوص بازیگران برای ارائه‌ کاری با کیفیت بر صحنه آ‌نقدر به چشم می‌آمد که به‌راحتی می‌شد چشم بر دیگر کمبودهای کار بست.

این بازیگر تئاتر یادآور شد: در زمانه‌ای که برخی گروه‌های تئاتری، کمک هزینه‌های بی‌حساب و کتاب برای نمایش‌هایی به اسم مناسبتی و البته بسیار بی‌کیفیت دریافت می‌کنند، اجرای جمع ‌و جور ‌نمایش «یک شاخه گل سرخ» جای تقدیر و حمایت ویژه دارد. من به مدیران تئاتری پیشنهاد می‌کنم که بر روی گروه‌های جوان که دغدغه‌ی کارهای مذهبی دارند سرمایه‌گذاری کنند و اجازه ندهند این شور و علاقه سر به خاموشی بگذارد.

وی با بیان اینکه بودجه فرهنگی کشور اشتباه صرف می‌شود، خاطرنشان کرد: ما علاوه بر وزارت ارشاد، نهادهای فرهنگی هنری بی‌شماری داریم که داعیه‌ حمایت و توسعه‌ فرهنگ و هنر را دارند. اما آنچه شاهدیم یک نابسامانی و آشفتگی در تخصیص بودجه به بخش‌های مختلف هنر است و من مقصر اصلی این اوضاع را وزارت ارشاد می‌دانم.

این کارگردان تئاتر بر حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از گروه‌های جوان تاکید و تصریح کرد: حوزه هنری امکانات بسیار خوبی در اختیار دارد. لازم است تا این مرکز نگاه ویژه‌ای به گروه‌های مستعد جوان داشته باشد و در حد توان از ایشان حمایت کند. از سوی دیگر باید درهای تئاتر حوزه هنری به روی گروه‌های حرفه‌ای تئاتر نیز باز شود تا با توجه به این خط مشی‌ها آثار خود را برای اجرا در تماشاخانه‌های حوزه هنری ارائه کنند.

شهرستانی در پایان گفت: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری باید برای درآمدزا شدن تماشاخانه‌هایش نیز برنامه‌ریزی کند. تماشاگران واقعی تئاتر با مهمانان دعوتی فرق دارند. اینکه ما نمایشی را به روی صحنه ببریم و برایش با دعوتنامه تماشاگر بیاوریم خودمان را گول زده‌ایم. با اصلاح برخی سیاست‌ها در تئاتر حوزه هنری این امکان وجود دارد تا آثاری برای این نهاد تولید شوند که فروش داشته باشند و بخش اعظمی از هزینه‌های خود را جبران کنند. در این صورت نگاه حمایتی صرف نیز از مرکزهنرهای نمایشی حوزه هنری برداشته خواهد شد.

نمایش «یک شاخه گل سرخ» نوشته‌ سیروس همتی و با کارگردانی فرید یوسف‌پور تا ۲۰ تیرماه- ساعت ۱۹:۳۰- در تماشاخانه ماه حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری در ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه واقع است. علاقه‌مندان برای رزرو بلیت می‌توانند با شماره‌ تلفن‌های ۸۴۱۷۲۰۶۸ و ۰۹۳۷۵۰۷۹۷۰۰ تماس بگیرند.

پایان پیام

کد خبر : 20758 ساعت خبر : 11:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20758
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات