دارنده نشان طلای کشتی فرنگی آسیا چوپانی می‌کند

زندگی قهرمان کشتی فرنگ را بارانداز کرد و به چوپانی فرستاد

دارنده نشان طلای کشتی فرنگی آسیا چوپانی می‌کند

به گزارش گلونی محمد محرابی دارنده نشان طلا و برنز کشتی فرنگی نوجوانان در رقابت‌های آسیا و جهان، از شرایط سخت زندگی‌اش به عنوان یک ملی‌پوش خبر داد.

گویا پدر محمد که جانباز هم بوده، فوت کرده و او مجبور است که برای گذران زندگی، چوپانی کند.

محرابی گفت: «متاسفانه پس از رقابت‌های کشتی قهرمانی نوجوانان جهان و بازگشت به زادگاهم پلدختر برخی بی‌مهری‌ها از سوی مسئولان ورزشی شهر و استانم موجب شد تا به کوچ اجباری تن دهم و برای دست‌یابی به اهداف ورزشی‌ام راهی استان البرز شوم‌».

محرابی در آخرین رویداد ورزشی پیش از شیوع ویروس کرونا در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی امید به عنوان نخست دست یافت اما در پیکارهای انتخابی درون اردویی نتوانست راهی مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال شود.

او معتقد است حتی اگر امروز مدال امیدهای جهان را نیز داشت نمی‌توانست ذره‌ای به رفع مشکلات و گرفتاری‌هایش کمک کند.

تنها دارایی خانواده محرابی خانه‌ای در پلدختر بوده که بعد از سیل فروردین ۹۸ کاملا تخریب شده است.

او که قهرمان جام یادگار امام است افزود: «یک سالی می‌شود که از سر اجبار و تامین بخشی از نیازهای زندگی در کنار تحصیل در دانشگاه مجبورم از گوسفندان مواظبت کنم و به چوپانی مشغولم.

گوسفندان یکی از بستگان‌مان است و تنها در ازای چوپانی مبلغی را ماهیانه دریافت می‌کنم».

چوپانی دارنده نشان طلای کشتی فرنگی آسیا فرصت سوزی ست

سخت است در شهری کوچک و محروم به دنیا بیایی، با مشکلات زندگی بجنگی و خودت را به سطح اول رقابت‌های ورزشی در کشور برسانی و درست زمانی که باید خیالت از رسیدن به آینده‌ای روشن راحت باشد، به نقطه‌ای حتی پایین‌تر از شروع برگردی.

در کشوری که مدام مسئولانش در حمایت از استعدادها و نخبه‌های جوان، داد سخن می‌دهند، یک ورزشکار ملی و یک استعداد جوان باید به تمام آروزهایش پشت کند و برای گذران زندگی تن به سخت‌ترین کارها بسپارد.

این مملکت در شیوه برخورد با جوانان مستعدش مدام فرصت‌سوزی می‌کند و بعد که سیل مهاجرت نخبگان آغاز می‌شود، شروع به گفتن اما و چرا می‌کند.

جوان مستعدی که از پلدختر خودش را رسانده به تیم ملی کشتی چرا حالا باید به جای تمرین در اردوهای مختلف و گرفتن حقوق از یک تیم در لیگ، چوپان گله دیگری باشد.

چرا باید ناامیدانه به کوچ اجباری تن دهد؟

یا برای تامین نیازهای اولیه زندگیش محتاج کاری باشد که به سختی پیدا می‌شود و فرصتی برای تمرین و ادامه زندگی ورزشی‌اش باقی نمی‌گذارد؟

پایان پیام

کد خبر : 208893 ساعت خبر : 11:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=208893
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات